کد خبر: ۵۷۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۳
ادامه قطعنامه 1737 شورای امنیت

تحریم‌های ژاپن علیه ایران کلید خورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت ژاپن اعلام کرد در راستای اجرای قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است. براساس این تحریم‌ها که از امروز (شنبه) اجرا می‌شوند دارایی ده گروه و 12 نفری که گفته شده با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران در ارتباط هستند مسدود شده است. ژاپن در عین حال اعلام کرد مایل است صرفا در چارچوب قطعنامه شورای امنیت عمل کند. 

به گزارش خبرگزاری کیو دو دولت ژاپن همچنین تجارت با ایران در زمینه انتقال مواد و تکنولوژی که می‌تواند در راستای تقویت برنامه هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار بگیرد را متوقف می‌کند. 

یاسوهیسا شیوزاکی دبیر اول کابینه ژاپن پس از اعلام تصمیم دولت گفت: ما باید موضع محکمی در مقابل توسعه برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کنیم همانطور که تهران متعهد است عدم تکثیر هسته‌ای را رعایت کند. وی افزود: برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند بر توسعه فعالیت‌ تسلیحات اتمی کره‌شمالی و ثبات منطقه خاورمیانه تاثیر بگذارد. 

شیوزاکی از ایران خواست با پذیرفتن قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل به مذاکره بازگشته و همکاری خود با جامعه جهانی را از سربگیرد. وی گفت: از این طریق ایران می‌تواند به حل صلح‌آمیز مساله هسته‌ای‌اش کمک کند. 

این عضوکابینه دولت ژاپن در عین حال اعمال تحریم علیه ایران را صرفا محدود به موارد درخواستی قطعنامه 1737 شورای امنیت دانسته و تصریح کرد این تدابیر به جنبه‌های اقتصادی و روابط دو کشور بویژه در زمینه خرید نفت (از ایران) و توسعه میدان نفتی آزادگان مربوط نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین