کد خبر: ۵۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۱

احضار وزیر اطلاعات در پی حوادث زاهدان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «غلامحسین محسنی اژه‌ای» وزیر اطلاعات روز چهارشنبه برای پاسخگویی به سوالی در مورد علت تعلل و ناتوانی مسؤولان و عناصر اطلاعاتی و امنیتی در پیش‌بینی پیشگیری و واکنش سریع در قبال حادثه جاده زابل ـ زاهدان و شناسایی عوامل مذکور به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌رود. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، اکبر اعلمی نماینده تبریز در سوالی از محسنی‌اژه‌ای وزیر اطلاعات علت تعلل و ناتوانی مسئولان و عناصر اطلاعاتی و امنیتی در پیش‌بینی و واکنش سریع در قبال حادثه زابل ـ زهدان را پرسیده است. این سوال دردستور کار روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی قرار دارد. 

پیش از این، دو تن از نمایندگان زاهدان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران آفتاب از عملکرد دستگاه اطلاعاتی کشور در قبال ناامنی‌های استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرده بودند. 

«حسینعلی شهریاری» در این مورد گفته بود: «سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور باید به گونه‌ای جدی وارد عمل شود چرا که سرویس‌های جاسوسی پاکستان، انگلستان و آمریکا شبانه‌روزی کار می‌کنند و ما باید زمان بیشتری برای خنثی‌سازی آن بگذاریم. دولت نیز باید سرمایه‌گذاری کلانی در این استان انجام دهد تا مردم استان نیز بیش از این بیکار نمانند».

«پیمان فروزش» دیگر نماینده زاهدان نیز با تایید سخنان شهریاری گفته بود: «بیگانگان با چنین جنایاتی می‌خواهند کشور را نابسامان نشان دهند تا منفعت خویش را در منطقه تأمین نمایند اما مردم استان آگاه هستند و چنین حرکاتی نه تنها مردم را دلسرد نمی‌کند بلکه باعث دلگرمی آنان نیز خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین