کد خبر: ۵۷۶۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

سرگردانی عروس داعش

خانواده هدی مثنی می‌گویند او متولد خاک آمریکاست و در ایالت نیوجرسی به سال ۱۹۹۴ به دنیا آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پدر هدی مثنی با شکایت رسمی از دولت آمریکا خواستار صدور مجوز بازگشت دخترش از سوریه شده است. هدی مثنی چهار سال پیش از آلاباما به ترکیه و سپس از آنجا به سوریه رفت تا به داعش بپیوندد. او اکنون در اردوگاهی در شمال سوریه بازداشت و خواستار بازگشت به آمریکا است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در شکایتی که احمد علی مثنی، پدر هدی، تنظیم کرده از دولت دونالد ترامپ شکایت شده که "در اقدامی غیرقانونی" حق شهروندی دخترش سلب کرده است.

سرگردانی عروس داعش

هدی مثنی که به عروس داعش در رسانه‌های آمریکایی شهرت یافته می‌گوید خواستار بازگشت به ایالات متحده است و حاضر است به علت اقداماتش دادگاهی شود.

اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید شخصا به مایک پومپئو، وزیر خارجه دستور داده که به هدی مثنی اجازه ورود به خاک ایالات متحده داده نشود.

این در حالی است که هفته گذشته آقای ترامپ با انتقاد از کشورهای اروپایی از آنها خواست که شهروندان داعشی خود را که اکنون در سوریه زندانی هستند بپذیرند.

در شکواییه که پدر هدی مثنی تقدیم دادگاه کرده تاکید شده که این شکایت به موضوع دادگاهی کردن و رسیدگی قانونی به اعمالی که هدی در زمان حضور در سوریه و عضویت در داعش انجام داده ربطی ندارد بلکه تنها خواستار به رسمیت شناحتن حق شهروندی او و فرزندی است که دو سال پیش به دنیا آورده است.

هدی مثنی می‌گوید طی چهار سالی که با داعش گذراند سه بار ازدواج کرده و اکنون یک پسربچه ۱۸ ماهه دارد که تابعیت او نیز معلوم نیست.

در شکایت‌نامه آمده: "هدی علنا مسئولیت اعمال خود را پذیرفته و اذعان دارد که زنگی خودش را نابود کرده اما اکنون در تلاش است که آینده فرزندش نابود نشود."

سرگردانی عروس داعش

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: "هدی مثنی یک آمریکایی نیست. او هیچ مبنای قانونی هم برای سفر به آمریکا ندارد. او نه پاسپورت آمریکایی دارد و نه حق درخواست پاسپورت آمریکایی را دارد و نه ویزای ورود به ایالات متحده را. ما همچنان به شهروندانمان هشدار می‌دهیم که به سوریه سفر نکنند."

ساعتی پس از این بیانیه وزیرخارجه هم دونالد ترامپ در توییتر از دستور مستقیم خود برای ممانعت از ورود خانم مثنی خبر داد.

هدی مثنی پس از پیوستن به داعش بارها در شبکه‌های اجتماعی به نفع این گروه افراط‌گرا تبلیغ کرد و حتی آن طور که گزارش شده در یکی از این ویدئوهای تبلیغی داعش، خواستار کشتن آمریکایی‌ها شده بود.

اما اکنون در یک مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی هدی گفته به شدت از کرده خود پشیمان است و قبول دارد که توسط داعش شستشوی مغزی شده بوده و اکنون حاضر است برای محاکمه به آمریکا بازگردد.

از هدی مثنی، شمیمه بیگم و چند زن دیگر که از کشورهای غربی به داعش پیوستند تحت عنوان "عروسان داعش" یاد می‌شود.

سرگردانی عروس داعش

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
0
3
عروس داعش یا عفریته داعشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین