کد خبر: ۵۷۶۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

پیشنهاد طرح سوال از سفیر جدید عربستان در آمریکا درباره زنان بازداشت شده سعودی

تحلیلگر مسائل بین‌الملل روزنامه واشنگتن پست آمریکا پیشنهادی را مبنی بر این امر مطرح کرد که از ریما دختر بندر آل سعود، سفیر جدید عربستان در واشنگتن در پرونده زنان بازداشت شده سوال شود.
آفتاب‌‌نیوز :
کارین عطیة، تحلیلگر مسائل بین‌الملل روزنامه واشنگتن پست آمریکا اعلام کرد، خالد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان و سفیر سابق این کشور در آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع و به جای او شاهزاده ریما دختر بندر آل سعود، به عنوان سفیر جدید این کشور در آمریکا منصوب شد.

عطیه اظهار کرد: خالد بن سلمان پس از انتشار اطلاعاتی غلط که به مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی منجر شد، باید به صورت رسمی اخراج می‌شد.

این تحلیلگر واشنگتن پست در ادامه گفت: همه ما می‌دانیم محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) از زنان برای بهبود وجهه خود در برابر غرب استفاده می‌کند.

وی در پایان گفت: باید شاهزاده ریما در مورد زنان عربستانی محبوس مورد سوال قرار گیرد.

همچنین عطیه در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی شبکه ماهواره‌ای العربیه علیه خود درباره دریافت مبلغی از نهادهای قطری در ازای اتخاذ موضعگیری‌هایی علیه سیاست‌های عربستان و محمد بن سلمان به ویژه پس از ترور خاشقجی، توئیت کرد: ادعای العربیه هذیان است، من در طول زندگی‌ام کارمند الجزیره انگلیسی نبوده‌ام.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین