کد خبر: ۵۷۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

گوایدو: روسیه حمایت چشم گیری از مادورو نمی کند

ما حمایت گسترده ای از مادورو توسط روسیه نمی بینیم.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در مصاحبه با یک روزنامه روسی گفت: روسیه به صورت گسترده(چشم گیر) از نیکلاس مادورو (رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا) حمایت نمی کند.

«خوان گوایدو» روز سه شنبه در مصاحبه با «روزنامه نووایا گازتا» متعلق به مخالفان دولت روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا از حمایت های مشخص روسیه از مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا مطلع است؟ این مطلب را بیان کرد و گفت: ما حمایت گسترده ای از مادورو توسط روسیه نمی بینیم.

وی با بیان اینکه روسیه مانند بسیاری دیگر از کشورها در امور ونزوئلا مشارکت توام با احترام دارد، اظهار داشت: هیچ تسهیلات جدیدی از طرف روسیه به ونزوئلا داده نشده است ضمن اینکه سرمایه گذاری بزرگ در کاراکاس از سوی روسیه دیده نمی شود و مقام های روسی صرفا اظهارنظرهای علنی می کنند.

رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا این را نیز گفت که خود را دست نشانده آمریکا نمی داند و اظهار نظرها در این باره تبلیغات منفی علیه اوست.

وی اضافه کرد: آمریکا همواره شریک اصلی ونزوئلا بوده است ضمن اینکه این کشور با روسیه، چین و هند نیز همکاری گسترده ای داشته است.

گوایدو ادامه داد: کشورهایی که از ما (معترضان) حمایت می کنند از احترام و پشتیبانی ما برخوردار خواهند شد.

رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در خصوص برنامه های آتی خود نیز خاطرنشان کرد: قصد داریم هرچه سریعتر انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا را برگزار کنیم.

گوایدو ادامه داد: این اقدامی است که من باید به عنوان کفیل مقام ریاست جمهوری انجام دهم، باید شرایط را برای پایان دادن به غصب قدرت از سوی مادورو، تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد و امن فراهم کنم.

به گفته وی، اعتراضات خیابانی در ونزوئلا ادامه خواهد یافت؛ من تنها توانستم اکثر معترضان را با هم منسجم کنم، ما به همین دلیل اکثریت کرسی های پارلمان را بدست آوردیم و جهان در حال حمایت از ماست.

گفتنی است خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا روز 28 ماه ژانویه (هشت بهمن ماه) در خیابان خود را رئیس جمهوری موقت اعلام کرد و بلافاصله ترامپ او را به رسمیت شناخت.

گوایدو هیچ یک از عناصر قدرت را در اختیار ندارد و ارتش و دیوان عالی قضایی ونزوئلا از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور حمایت می کنند.

بیش از 60 کشور جهان با تشکیل گروه حامیان قوانین بین المللی و منشور ملل متحد با هرگونه دخالت در امور داخلی کشورها از جمله ونزوئلا مخالفت کرده اند.

روسیه، ایران، چین و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند و خواستار پایان یافتن مداخله آمریکا در امور داخلی یک کشور مستقل دیگر در جهان شده اند.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین