کد خبر: ۵۷۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳

ترامپ هم وارد ویتنام شد

رئیس‌جمهوری آمریکا به منظور شرکت در دومین نشست خود با رهبر کره شمالی، وارد پایتخت ویتنام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هدف از این مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ در ازای روابط بهتر با آمریکا و دیگر کشورها و رفع تحریم‌هایی عنوان شده که اقتصاد کره‌شمالی را به شدت متأثر ساخته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ واشنگتن را با هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا (ایر فورس وان) به سمت شرق ترک کرد و شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی وارد فرودگاه هانوی شد.

کیم جونگ اون نیز که با قطار زرهی مخصوص خود از پیونگ‌یانگ راهی ویتنام شده بود، سه‌شنبه صبح به مرز ویتنام رسید و از آنجا به هانوی رفت.

ترامپ و کیم عصر چهارشنبه شام را به اتفاق یکدیگر و به‌طور خصوصی صرف می‌کنند تا در جریان آن به برنامه مذاکرات خود در روز پنج‌شنبه بپردازند. طرفین امیدوارند که بتوانند راهی برای اجرای توافقاتی که طی نشست نخست خود در بهار امسال به آن دست یافتند، پیدا کنند. دیدار نخست رهبران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور انجام شده بود.

روز سه‌شنبه همچنین مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با همتای ویتنامی خود، پام بین‌مین دیدار کرد. پامپئو با انتشار عکس‌هایی از این دیدار ویتنام را «شریک و دوستی نزدیک برای ایالات متحده» نامید و عنوان کرد که این دوستی و شراکت قوام بیشتری می‌یابد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین نوشت که واشنگتن و هانوی از «منافع استراتژیک مشترکی» برخوردارند و در عین حال هر دو طرف نیز در پی ترویج صلح، ثبات و ایجاد منطقه آزاد اقیانوس هند-آرام هستند.

پامپئو صبح سه‌شنبه به وقت محلی وارد هانوی شده بود تا مقدمات ورود دونالد ترامپ به ویتنام را فراهم کند. وی از نشست رهبران آمریکا و کره شمالی به عنوان «فرصتی مهم برای پیش‌برد توافقات سنگاپور در راستای تغییر شکل روابط دو کشور، ایجاد صلحی پردوام و خلع سلاح هسته‌ای کامل» نام برده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین