کد خبر: ۵۷۷۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
براي مزدوجين اول فروردين 96 به بعد

وام ازدواج 30 ميليون تومان شد

نمايندگان مجلس در بودجه 98 ميزان وام ازدواج براي مزدوجين اول فروردين 96 به بعد را براي هر يك از زوجين 30 ميليون تومان (در مجموع60ميليون تومان) با دوره بازپرداخت 60 ماهه تعيين كردند.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال98، بند الف تبصره 16 ماده واحده این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند که به موجب این مصوبه میزان وام ازدواج برای هر یک از زوجین 30 میلیون تومان (در مجموع 60 میلیون تومان) با شرایط بازپرداخت 5 ساله (60 ماهه) تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه سیستم بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از اول فروردین 1396 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت ننموده‌اند، با اولویت نخست پرداخت نماید.

طبق مصوبه مجلس، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1398 سیصد میلیون (300.000.000) ریال (30 میلیون تومان) با دوره بازپرداخت پنج‌ساله (60 ماهه) با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

در این مصوبه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد گزارش عملکرد این بند را هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین