کد خبر: ۵۷۸۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴

نگرانی از قاچاق آرد به خارج از کشور

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از قاچاق آرد به خارج از کشور ابراز نگرانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رضا موفق در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلاتی که اتحادیه قنادان مطرح کرده‌اند، کاهش سهمیه آرد آنها بوده است، گفت: در برخی از استان‌ها مطالبه آرد آزاد توسط برخی از صنوف افزایش یافته است این درحالیست که در شرایط تحریم باید تقاضاها کمتر و گرایش مردم به مصرف نان دولتی بیشتر شود.

وی افزود: میزان نیاز آرد اتحادیه قنادان توسط خود اتحادیه مربوطه به ثبت رسیده و آرد اختصاصی بر اساس خود اظهاری آنها بوده است. اگر قنادی احساس می‌کند که میزان آرد اختصاصی به آن کفاف نمی‌دهد، می‌تواند با ارائه صورت حساب مالی سال گذشته به شرکت غله، این مشکل را حل کند.

وی در پاسخ به گلایه اتحادیه آبنبات ریزان مبنی بر اینکه با مشکل تامین و قیمت شکر مواجه هستند، اظهار کرد: قرار بر این است تا به زودی میزان 150 تن شکر به بخش صنف و صنعت اختصاص یابد که با اختصاص این میزان، مشکل این اتحادیه نیز رفع خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر آن یک سهیمه 357 تنی شکر دیگر نیز ابلاغ شده است که باید به زودی آن نیز در چرخه توزیع قرار گیرد که از این میزان 150 تن به حوزه صنف و صنعت تعلق می‌گیرد.

وی در رابطه با گوشت تنظیم بازار نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1300 گوشت منجمد قرمز، مرغ، گوسفندی منجمد و گوسفندی گرم در استان توزیع شده است. توزیع گوشت تنظیم بازار تا شب عید نوروز نیز در استان ادامه خواهد یافت و مردم نگران تامین آن نباشند.

وی در پاسخ به این سوال ک آیا بازدارنده نبودن قوانین موجود در این رابطه یکی از علل به وجود آمدن مشکل گرانفروشی نیست؟ اظهار کرد: اگر گران فروشی صورت می‌گیرد باید در چارچوب قانون با آن برخورد شود و این حق وجود ندارد که خارج از آن با این تخلف برخورد شود.

موفق تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخوردها با افرادی که بازار اسلامی را دچار چالش می‌کنند، باید با شدت بیشتری انجام شود. باید بین جرم و جریمه یک تناسب منطقی مبتنی بر بازدارندگی وجود داشته باشد چرا که برخی از قوانین بازدارندگی خود را از دست داده‌اند.

رئیس اتحادیه قنادان بجنورد نیز پیش از این تامین آرد را یکی از مشکلات اساسی کنونی این اتحادیه در حال حاضر اعلام کرده است.

رحمتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس طرح ملی به قنادی‌ها اعلام شده که ماهانه 25 کیسه آرد به صورت آزاد به آنها تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت و تعداد مشتری برخی از قنادی‌ها در این شهر آنقدر زیاد است که 25 کیسه آرد فقط کفاف پنج روز آن ها را می دهد.

وی افزود: نیاز برخی از قنادی‌های بجنورد طی یک ماه حتی به 125 کیسه آرد نیز می‌رسد.

رحمتی ادامه داد: علاوه بر آن بر اساس کیفیت، تعداد زیادی از قنادی های فعال در بجنورد آرد مورد نیاز خود را از شهرهای کلاله و گرگان تامین می کنند که آن نیز با مشکلات خاص خود مواجه است بطوریکه باید در سامانه ثبت نام کنند و بعد از تحویل آرد، یک هزینه‌ای برای حمل آردها از یک استان دیگر به خراسان شمالی پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزینه یک کیسه آرد به همراه حمل و نقل آن حدود 70 هزار تومان است اما قنادی که به آرد بیشتر نیازمند است باید این نیاز خود را به هر طریقی فراهم کند که شاید هزینه یک کیسه برای وی تا رقم 100 هزار تومان نیز تمام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایام عید نزدیک است و فعالیت قنادی‌ها در این ماه به اوج می‌رسد، تصریح کرد: کمبود آرد مشکل قنادی‌ها را دو چندان کرده است چراکه اتحادیه قنادان نرخ شرینی را برای عید نوروز افزایش نخواهند داد اما مجبور هستند هزینه زیادی را برای تامین موادی همچون آرد، شکر و ... پرداخت کنند.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت شکر به کیلویی 4500 تومان رسیده که افزایش 50 درصدی قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان بجنورد گفت: فروش شیرینی از قنادی‌ها در این شهر طی سال جاری به نصف رسیده است و به همین علت تعدادی از قنادی ها نیز تعطیل شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
مگه آرد و گاو و گوسفند موشند که قاچاق میشوند یا تریاک است این چه بی حساب و کتابیست چطور ادعا دارند......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین