کد خبر: ۵۷۸۱۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
یک میلیون رأی تقلبی به نفع «برنده باش» گلزار و علیه «نود» عادل فردوسی پور!

ماجرای رسوایی رأی تقلبی در صداوسیما و افشاگری وزیر ارتباطات در نیمه شب+عکس

برخی کاربران موبایل با ارایه اسکرین‌شات‌هایی مدعی استفاده بدون اجازه از شماره موبایل‌شان در ثبت رای در محبوب‌ترین برنامه سال صدا و سیما شده‌اند، وزیر ارتباطات ثبت بیش از یک میلیون رای غیرواقعی بین ساعت 1 تا 4 بامداد به نام یک برنامه را تایید کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جشنواره جام جم که محل انتخاب برترین‌های صداوسیما بر اساس آرای مردمی است، بستری برای یک رسوایی شده است. ماجرا از آن جا آغاز شد که یکباره در نظرسنجی صدها هزار رأی به سبد آرای برنامه «برنده باش» افزود شد و این برنامه یکباره به جای «نود» در نظرسنجی مردمی به عنوان محبوب‌ترین برنامه تلویزیون، جایگاه نخست را به دست گرفت. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ مهم‌ترین نشانه که شاید به نوعی گاف اساسی و عامل رسوایی بود، پیامک بازگشت به شماری از شهروندان بود که تأکید داشت آنها به «برنده باش» رأی داده‌اند یا رأی‌شان به «برنده باش» تغییر کرده است! امروز در هر شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مردم با انتشار تصویر پیامک دریافتی خود، نسبت به این اتفاق اعتراض کردند. در واکنش، ساعاتی پیش، نظرسنجی برای بررسی توسط مسئولان ارشد صداوسیما متوقف شد. 

به نوشته تابناک، در ادامه، دبیر جشنواره جام جم در توجیه این رسوایی گفت: «مورد حمله سایبری قرار گرفتیم... این حمله در ساعت 24 پنج‌شنبه نهم اسفندماه اتفاق افتاد... » اما کاربران در توییتر از وزیر ارتباطات خواستند، دقیقاً به مردم گزارش دهد در پس پرده چه اتفاقی رخ داده است؟ محمدجواد آذری جهرمی، در گزارشی افشاگری کرده و با انتشار نمودار دستکاری در آرای مردمی نوشته است: «تصاویر زیر، گویای بخشی از اتفاقاتی است که در نظرسنجیِ انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما، رخ داده است.» 

بر اساس این نمودارها، از ساعت یک تا پنج بامداد روز یازده اسفند، بیش از یک میلیون رأی با دستکاری در آرا به آرای برنامه «برنده باش» اضافه شده و این اتفاق نشان می‌دهد بر خلاف ادعای دبیر جشنواره جام جم، آرا از ساعت 12 شب گذشته ایزوله نشده و گروهی که مسئول تقلب در آرای مردم بوده‌اند، به خوبی این کار را انجام داده‌اند؛ منتها فراموش کرده‌اند، ارسال پیامک تأیید دریافت رأی را غیرفعال کنند و این پیامک برای مردمی که رأی نداده بودند، به نفع «برنده باش» ارسال نشود! 

خبرگزاری فارس نیز در همین‌باره نوشته است: اخیرا سوء استفاده از شماره‌های تلفن همراه در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خبرساز شده است.

چندی است نظرسنجی سازمان صدا و سیما برای انتخاب بهترین‌های سال در حال انجام است و نتایج این نظرسنجی با رای مخاطبان از طریق تلفن همراه مشخص خواهد شد.اما از دیروز برخی مشترکان با انتشار اسکرین شات‌هایی اعلام کرده‌اند که برای یکی از بخش‌های این جشنواره اتفاق‌های عجیبی رخ داده است؛ آنها می‌گویند که بدون درخواست از طرف آنها برای برنامه برنده باش رای ثبت شده است.

برخی نیز اعلام کرده‌اند که در این نظرسنجی رای داده‌اند و رای آنها بدون درخواست، اطلاع یا اجازه تغییر کرده است.اغلب آنها می‌گویند که به یک برنامه رای داده‌اند اما سپس رایشان به اسم برنامه دیگری ثبت شده است.این موضوع با واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی منعکس شده است.

برخی این موضوع را موجب جهت دهی به آراء دانستند و برخی دیگر سوء استفاده و دزدی از شماره سیم‌کارت‌های تلفن همراه را  عنوان کرده و خواستار رسیدگی قضایی به این نقض حریم شخصی شده‌اند. 

وقوع این تخلف از سوی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید شده است. وی با ارایه نموداری از آرای واقعی و دستکاری شده در تویئتی اعلام کرده: «بیش از یک میلیون رای ساعت 1 تا 4 بامداد امروز به طور غیرواقعی به نام  یک برنامه ثبت شده است. این آمار گویای بخشی از اتفاقات است که در نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین برنامه سال صدا و سیما رخ داده است؛ گزارش بررسی تکمیلی در حال نهایی شدن است. نتایج برای رسیدگی به صدا و سیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
حسن
|
Germany
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
45
متقلب ترین سازمان درکره زمین
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
15
تقلب در....می شود این که چیزی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
12
صدا و سیمای میلی همین است.
وقتی می گوییم قابل اعتماد نیستند به مردم خرده می گیرند.
آنوقت چگونه می توان به مصاحبه هایی که از سیما پخش می شود اعتماد کرد؟
هر بخشی را که دوست نداشته باشند حذف و بخش خاصی را هدفمند پخش می کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین