کد خبر: ۵۷۸۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

ترامپ: کره شمالی با سلاح هسته‌ای آینده اقتصادی نخواهد داشت

کره شمالی در صورت توافق [بر سر برنامه هسته ای خود] آینده ای درخشان و فوق العاده خواهد داشت. این در حالی است که آنها در صورت در اختیار داشتن سلاح هسته ای هیچ گونه آینده اقتصادی نخواهند داشت.»
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می گوید کره شمالی با سلاح هسته ای آینده ای از نظر اقتصادی نخواهد داشت.

سخنان رئیس ایالات متحده در حالی بیان شد که بنا به اعلام وزارت دفاع این کشور مانور مشترک آمریکا با کره جنوبی با توافق دو کشور پایان یافت.

رئیس جمهور آمریکا در مورد آینده کره شمالی اظهار داشت: «کره شمالی در صورت توافق [بر سر برنامه هسته ای خود] آینده ای درخشان و فوق العاده خواهد داشت. این در حالی است که آنها در صورت در اختیار داشتن سلاح هسته ای هیچ گونه آینده اقتصادی نخواهند داشت.»

دونالد ترامپ در عین حال رابطه خود با کره شمالی را «بسیار بسیار قوی» توصیف کرد.

همزمان با این سخنان رئیس جمهوری ایالات متحده، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت این کشور در گفتگو با همتای خود از کره جنوبی توافق کرده است که مانور مشترک واشنگتن با سئول خاتمه یابد.

کره جنوبی نیز خبر پایان مانور مشترک این کشور با آمریکا را تائید کرده است.

از سوی دیگر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه نشست اخیر دونالد ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «موفقیت آمیز» توصیف کرد.

سخنان مشاور امنیت ملی ایالات متحده در حالی بیان می شود که نشست دونالد ترامپ با کیم جونگ اون که در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار شد زودتر از موعد مقرر و بدون انتشار بیانیه مشترک رهبران دو کشور پیان یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین