کد خبر: ۵۷۸۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

پوتین فرمان تعلیق "پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد" را امضا کرد

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) فرمانی را مبنی بر تعلیق عضویت کشورش در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) به امضا رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با امضای فرمانی، تعلیق عضویت مسکو در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را رسماً تایید کرد.

به گزارش راشا تودی، بر اساس اعلام کرملین، روسیه رسماً عضویت در این پیمان امضا شده در دوران جنگ سرد را تعلیق کرده و این تصمیم خود را به اطلاع آمریکا نیز رسانده است.

کرملین اعلام کرده است، در صورتی که آمریکا موارد پیشین نقض مفاد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مرتفع سازد، این پیمان قابل احیا خواهد بود اما در غیر این صورت، این پیمان دیگر موضوعیتی نخواهد داشت.

پس از اقدام دولت دونالد ترامپ در تعلیق عضویت آمریکا در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، ولادیمیر پوتین نیز در اقدامی مشابه تعلیق در این معاهده را اعلام کرد. رئیس‌جمهوری روسیه پیش‌تر گفته بود: شرکای آمریکایی ما اعلام کردند که مشارکت در این معاهده را تعلیق کرده‌اند. پاسخ روسیه نیز اقدامی مشابه خواهد بود و ما نیز این معاهده را تعلیق می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین