کد خبر: ۵۷۸۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

توضیحات وزارت امور خارجه در مورد چرایی اخراج دو دیپلمات هلندی از ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: دو دیپلمات هلندی به عنوان عنصر نامطلوب و در چارچوب عمل متقابل از ایران اخراج شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی با تأیید اخراج دو دیپلمات هلندی از جمهوری اسلامی ایران گفت: دو دیپلمات سفارت هلند در تهران در چارچوب عمل متقابل عنصر نامطلوب شناخته شده و از ایشان خواسته شد در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ اسفند خاک کشورمان را ترک کنند.

قاسمی افزود: در پی اتهامات بی‌اساس دولت هلند به دو دیپلمات ایرانی و اخراج ایشان از آن کشور، موضوع عمل متقابل در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفته و پس از بررسی‌های همه‌جانبه در شورای عالی امنیت ملی، نهایتاً تصمیم به اخراج دو نفر از دیپلمات‌های هلندی در تهران گرفته شد.

قاسمی از این که حتی با وجود اذعان دادستان کل و وزرای امور خارجه و کشور هلند به عدم مداخله دیپلمات‌های کشورمان در حوادث اتفاق افتاده در خاک آن کشور، دولت هلند حاضر به تجدید نظر در تصمیم خود نشد، ابراز تأسف کرده و افزود: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مسئولان هلندی با درک درست از شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت امیال مخالفان و بدخواهان روابط دو کشور حرکت نکنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش در روابط خود با کشورهای اروپایی نیست اما هر حرکتی علیه منافع ملی‌اش را با عمل متقابل در زمان و مکان خود و متناسب با حفظ مصالح عالیه کشور پاسخ خواهد داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین