کد خبر: ۵۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۱

شاید کم شنوا شده‌اید و خبر ندارید!

کارشناس مسئول گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خطر کم شنوایی در کمین افرادی است که موسیقی زیاد گوش می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
فرزانه اکبریانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شیوع کم شنوایی در سطح جهان در حال افزایش است و عدم توجه به کم شنوایی در افراد عواقب زیادی در برخواهد داشت، اظهار کرد: با تشخیص زودهنگام و انجام مراقبت های مربوط به کم شنوایی می‌توان از افزایش بار بیماری کم شنوایی در جامعه کاست.

وی تصریح کرد:  هدف از برگزاری روز جهانی شنوایی، افزایش آگاهی‌های اجتماعی در زمینه مراقبت از سلامت گوش و شنوایی است. اهمیت تشخیص زودهنگام و مداخله به موقع کم شنوایی موضوع شعار امسال سازمان جهانی بهداشت است.

اکبریانی یادآور شد: بیشتر مردم با درجاتی از کم شنوایی‌های شناسایی نشده زندگی می‌کنند و اغلب آنها نیز متوجه نیستند که برخی از اصوات و کلمات خاص را نمی‌شنوند و یا درک نمی‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بررسی شنوایی اولین گام برای حل مسئله است، بیان کرد:  بررسی شنوایی آسان، سریع و قابل دسترس است و همه مردم باید شنوایی خود را به طور دوره‌ای بررسی کنند و این موضوع به خصوص در کسانی که در معرض خطر بالاتری از کم شنوایی قرار دارند ضروری است.

به گفته وی، کسانی که زیاد به موسیقی گوش می کنند، کسانی که  در محیط های پر سر و صدا کار می کنند، کسانی که دچار مشکلات گوش بوده‌اند و بزرگسالان بالای 50 سال سن در معرض خطر  بیشتری در زمینه  ابتلا به کم شنوایی قرار دارند.

گفتنی است شعار روز جهانی شنوایی در سال ۲۰۱۹ به " شنوایی خود را بررسی کنید " نامگذاری شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین