کد خبر: ۵۷۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

خسارت سیل به هزار روستای ریگان کرمان| خسارت‌های چند میلیاردی در خاش

فرماندار ریگان گفت : بر اثر سیلاب ناشی از بارش های مداوم چند روز گذشته به بیش از یکهزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان خسارت وارد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
امین باقری میزان خسارت وارده به این واحدهای مسکونی را 30تا 70درصد عنوان کرد . 

وی با اشاره به اینکه معین های شهرستانهای همجوار استان در روستاهایی که در محاصره سیل و سیلاب قرار دارند همچنان مشغول به خدمات رسانی هستند اظهار داشت : تاکنون خدمات رسانی به ساکنان 70درصد از این روستاها انجام شده است . 

به نوشته خبرگزاری ایرنا، باقری بیان داشت : برق 30درصد از روستاهای شهرستان ریگان هنوز وصل نشده است و تلاش برای برق رسانی این روستاها که در مناطق سخت گذر قرار دارند ادامه دارد . 

وی همچنین گفت : نیروهای راهداری و برق رسانی در روستاهای شهرستان مشغول به خدمت رسانی به روستاهای محاصره در سیلاب هستند . 

امام جمعه ریگان با تقدیر از فرماندار و مسولان شهرستان جهت مدیریت بحران سیلاب در روستاهای این شهرستان اظهار داشت : خدمات خوبی در زمینه امداد رسانی در این روستاها انجام شده است . 

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی افزود: سیلاب خسارات زیادی به روستاهای شهرستان ریگان وارد کرده که نیاز به حمایت جدی دارد . 

شهرستان ریگان در 285کیلومتری شرق کرمان قرار گرفته است.

خسارت‌های چند میلیاردی سیل در خاش

فرماندار شهرستان خاشنیز  گفت: بارش های سیلابی اخیر در این شهرستان خسارت های چند میلیاردی به همراه داشته است.

حمیدالدین یوسفی در گفت وگو با ایسنا- افزود: وارد شدن خسارت به بالای ۱۵۰۰ کیلومتر راه خاکی و آسفالته شهری و روستایی، نابود شدن بالای پنج پل در محورهای مهم، وارد شدن خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی به افزون بر ۵۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی، تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی ۱۵۳ رشته قنات از ۳۵۰ رشته قنات، تخریب ۱۷ حلقه چاه کشاورزی، آسیب وارد شدن به ۹۰ درصد از جایگاههای سنتی دام و ۵۰ درصد از بندهای خاکی و خسارت به ۶ استخر و تخریب و جابجایی ۱۱ هزار متر لوله و مفقود شدن ۱۵ موتور پمپ کشاورزی، نتیجه بارش های تند و سیلابی اخیر در خاش و پشتکوه و حوزه سنگان و بخش‌های تابعه ایرندگان و نوک آباد بوده است.

وی افزود: هم اینک نیز تردد خودروهای سنگین در محور خاش به سنگان و میرجاوه ممنوع بوده و بازگشایی این محور ۵۰ درصد است.

یوسفی ادامه داد: یاری رساندن به ۱۳ کوهنورد گرفتار در برف تفتان با تلاش ۱۹ ساعته امدادگران کوهستان هلال احمر، اسکان دادن دهها خانوار گرفتار در سیل و نجات یک مادر باردار از اقدامات ارزشمند اعضای ستاد مدیریت بحران بود و نیز افزون بر ۲۰۰ مسافر در راه مانده و گرفتار در اماکن ایمن پناه داده شدند.

وی بر اهمیت ایجاد و تجهیز سوله های امدادی در نوک آباد و ایرندگان و اختصاص دادن ده میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی شد مهران و پیشگیری از خسارت ۱۰۰ میلیاردی برای ساخت سد جدید به جای آن تاکید کرد.

فرماندار خاش بیان کرد: در چند روز اخیر حدود ۷۰۰ مورد خاموشی در این شهرستان ثبت و به حدود ده تیر برق آسیب وارد شد.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم گفت: سیل و تندباد با سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به ۱۶۰ هزار متر مربع معابر آسفالته و خاکی و درختان با سن بالای ۹۰ سال شهر خاش خسارت وارد کرده که برای جبران این خسارت‌ها افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

جلال هاشمزهی سرپرست هلال احمر خاش هم گفت: ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر به ۲۶ خانوار آسیب دیده و ۱۹ خانوار که منازل شان تخریب ۱۰۰ درصد شده اند، خدمات ارائه داده و که اسکان اضطراری آنها انجام گرفت.

علیرضا ریگی مدیر کمیته امداد نوک آباد خاش هم گفت: ۹۰ درصد از منازل مسکونی مددجویان این نهاد غیر استاندارد هستند که امیدواریم در آینده بتوانیم مشکلات این اقشار محروم و نیازمند را با پشتیبانی کمیته امداد و همکاری دولت رفع کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین