کد خبر: ۵۷۸۷۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
ادامه مسیر کنونی و لفاظی‌های اعضای کابینه ترامپ علیه یاران ممکن است باعث ایجاد درگیری شود

توصیه‌ای به ترامپ:اشتباهات آمریکا در عراق را درباره ایران تکرار نکنید|دیپلماسی با ایران ضروری است

"خوشبختانه، به نظر نمی‌رسد دولت ترامپ به طور فعال به سمت جنگ با ایران حرکت کند. پنس در مونیخ و ورشو سعی نکرد ائتلافی برای جنگ با ایران ایجاد کند."
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- سایت تحلیلی "هیل" وابسته به کنگره آمریکا در یادداشتی به دولت ترامپ توصیه که اشتباهات پیشین امریکا در قبال عراق را این‌بار درباره ایران تکرار نکند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت می‌نویسد: "مایک پنس" معاون رییس جمهوری امریکا در سخنرانی خود در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار تشکیل جبهه واحد امریکایی – اروپایی علیه ایران شد. او گفت: "اکنون زمان برای شرکای اروپایی ما فرا رسیده تا در کنار امریکا، مردم ایران و دوستان و متحدان ما در منطقه بایستند". او گفت اکنون زمان آن است که اروپایی‌ها نیز به پیروی از امریکا از برجام خارج شده و در اعمال فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران با امریکا همراه شوند. او مدعی شد این فشار به صلح، امنیت و آزادی مردم منطقه و مردم ایران کمک می‌کند. او دور روز پیش از نشست ورشو مدعی شد که تهران به دنبال هولوکاستی دیگر علیه یهودیان و اسرائیل است. او در هیچ یک از سخنرانی‌هایش مستقیما خواستار تغییر حکومت در ایران نشده است. با این حال، دشوار است که سخنرانی‌های تند او را دنبال کنیم و به این نتیجه نرسیم که در نهایت پیمودن چنین مسیری منجر به تکرار حملات هوایی امریکا علیه عراق، این‎بار در قبال ایران می‌شود؛ یعنی تکرار یک اشتباه جدی. قطعا امریکا با ایران مشکلاتی دارد. اما باید بدانیم که 16 سال پس از سقوط صدام با حمله امریکایی‌ها، عراق کماکان از ناامنی رنج می‌برد. در این باره سرهنگ "اندرو باسویک" در مقاله‌ای می‌گوید که تجربه افغانستان، عراق و لیبی پس از حادثه یازدهم سپتامبر نشان داد زمانی که نیروهای امریکایی دولتی را ساقط می‌کنند نتیجه ناخواسته آن بدترشدن شرایط است و این چندین بار روی داده است و نباید این اشتباه را دوباره تکرار کرد". 

توصیه

سایت "هیل" می‌افزاید: "خوشبختانه، به نظر نمی‌رسد دولت ترامپ به طور فعال به سمت جنگ با ایران حرکت کند. پنس در مونیخ و ورشو سعی نکرد ائتلافی برای جنگ با ایران ایجاد کند. البته او در ادعایی ایران را عامل اصلی هرج و مرج در منطقه دانست. این روایتی بی‌پروا از زبان معاون رییس جمهوری امریکاست. او به عمد درباره هزینه‌های شدید و ناخوشایند سیاست خارجی ایالات متحده پس از یازدهم سپتامبر صحبتی به میان نمی‌آورد. واقعیت آن است که چنین برخوردی با مسائل ریسک تکرار اشتباهات گذشته یعنی مداخله نظامی و سیاست تغییر رژیم از طریق آن و دولت – ملت‌سازی را افزایش می‌دهد؛ سیاستی که دولت ترامپ متعهد به عدم انجام آن است اما ممکن است با ادامه مسیر کنونی آن را تحقق بخشد. ما امریکایی‌ها این حق را نداریم که مستقیما وارد عمل شده و حکومتی را تغییر دهیم. این پروژه تغییر رژیم در دولت‌های بوش و اوباما نیز دنبال شدند و شکست خوردند. واشنگتن نمی‌تواند گذار سیاسی در ایران را با اجبار تحقق بخشد". 

این سایت در پایان می‌نویسد: "دیپلماسی و تعامل مناسب با ایران می‌تواند به مردم ایران و کلیت منطقه سود برساند و به صلح و امنیت در جهان کمک کند. به جای تهدید، رویکرد امریکا باید بر دیپلماسی با ایران متمرکز باشد و از رویارویی نظامی جلوگیری شود. دوباره باز کردن کانال‌های معمولی ارتباطی یک راه بی‌هزینه برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و راهی برای یادگیری همکاری و پیشرفت در آینده است. علیرغم آنکه دیپلماسی با ایران روندی پیچیده و دشوار و پر از مانع است اما امری ضروری است".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
7
2
بدون شک جنگ در راه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
1
0
خواهش می کنم تا دیر نشده ومشکلات عظیم تری برای مردم درست نکرده اید سر عقل بیائید به جای این همه جبهه گیری مخرب وهدر دادن سرمایه ها ومنابع کشور تغییرات اساسی رادرتمامی زمینه ها آغاز کنید تاملت شما راهمراهی کنند وبه سعادت برسند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین