کد خبر: ۵۷۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

هیلاری کلینتون به ترامپ: چقدر درگیر من هستی!

رقابت میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون بار دیگر علنی شد و رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری درباره عدم نامزدی این وزیر خارجه دولت اوباما در انتخابات ۲۰۲۰ اظهارنظر کرد و با واکنش این وزیر سابق روبرو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه یواس‌ای تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره رقیب سابق دموکراتش در انتخابات ۲۰۱۶ نوشت: هیلاری کلینتون (مجرم) تایید کرد که در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت نمی‌کند؛ او تایید کرد که برای سومین بار نامزد ورود به کاخ سفید نمی‌شود. وای! این یعنی قرار نیست من دوباره با او رقابت کنم؟ به شدت دلتنگ او می‌شوم!

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا گرچه گفته است در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت نمی‌کند اما تاکید داشت: "من جایی نمی‌روم." کلینتون دموکرات در واکنش به توئیت کنایه‌آمیز ترامپ با تصویری متحرک از فیلم "دختران بدجنس" پاسخ داد که حاوی این کلمات بود: "چرا ذهن شما تا به این حد درگیر من است؟ "

واکنش کلینتون، سیلی از واکنش‌های جالب کاربران را که با تصاویر، عکس‌های متحرک و جملاتی از این فیلم از ترامپ انتقاد کرده بودند، به همراه داشت.

تاکنون ده‌ها دموکرات آمریکایی برای شرکت در انتخابات نامزدی خودشان را اعلام کردند یا بررسی این روند را آغاز کرده‌اند. ترامپ توانست کلینتون را با کسب ۳۰۷ رای الکترال در انتخابات ۲۰۱۶ شکست بدهد. کلینتون ۲۳۲ رای الکترال به دست آورد.

در همین حال هیلاری کلینتون تاکید کرد، یک تصمیم دیوان عالی به قیمت باخت او به دونالد ترامپ تمام شد. این وزیر خارجه سابق آمریکا در مراسم سالانه یک گروه از فعالان "حق رای" تاکید کرد: من اولین شخصی هستم که بدون حفاظت "قانون حق رای" برای ریاست جمهوری شرکت کردم و این واقعاً تفاوت معناداری ایجاد کرد. جمهوری‌خواهانی که می‌خواستند این حق را بگیرند، پشت این چالش حقوقی بودند و موجب تصمیم سال ۲۰۱۳ دیوان عالی شدند که جنبه‌هایی از این قانون را کنار گذاشت. آنها یک دیوان عالی پذیرا پیدا کردند که به پوچ‌ترین تصمیم ممکن رسید. آنها قانون حقوق رای را از بین بردند.

سخنان کلینتون به رقابت سال ۲۰۱۶ با ترامپ در ایالت ویسکانسین اشاره دارد که در آنجا ترامپ با فاصله اندکی پیروز شد و رای الکترال را به دست آورد. به گفته کلینتون بین ۴۰ هزار تا ۸۰ هزار تن به بهانه رنگ پوستشان و سنشان از پای صندوق‌های رای بازگردانده شدند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین