کد خبر: ۵۷۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

اجازه نمی‌دهیم از اراضی عراق برای هجوم و حمله علیه ایران استفاده شود

رییس مجلس عراق تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم از اراضی عراق برای هر نوع هجوم و حمله به همسایگان عراق به ویژه ایران استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد الحلبوسی ظهر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فرصت خوبی برای ماست که در ایران حاضر باشیم و از مجلس ایران دیدن کرده و با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو داشته باشم.

وی با بیان اینکه در این سفر امیدواریم همکاری‌ها و ارتباطات تقویت پیدا کند، اظهار داشت: میان دو کشور اشتراکات زیادی مانند اشتراکات دینی و تاریخی و جغرافیایی وجود دارد و امیدواریم چشم‌انداز روابط افزایش پیدا کند. در موضوعات مختلفی از جمله تقویت روابط و یکپارچه شدن دیدگاه‌ها در محافل بین‌المللی صحبت شد. همچنین در مورد استمرار و ادامه همکاری‌ها و کمیسیون‌ها مشترک پارلمانی طرفین گفت‌وگو شد.

رئیس مجلس عراق با بیان اینکه درباره استقرار ثبات و بازسازی عراق پس از مبارزه با تروریست‌ها صحبت شد، تصریح کرد: عراق به نیابت از تمام جهان وارد جنگ با تروریست‌ها شد و با تلاش فرزندان خود و طوائف عراقی توانست گروه‌های تروریستی را شکست دهد. این مهم به جز کمک‌ها و پشتیبانی‌های دوستان عراق از جمله ایران انجام نمی‌شد.

الحلبوسی با بیان اینکه ما موضع ایران از عراق و کمکش به مبارزه با تروریسم را ارج می‌نهیم، خاطرنشان کرد: در رابطه با چالش‌های پیشرو صحبت شد. از طرف عراق تاکید کردیم تحریم‌هایی که بر ملت‌ها تحمیل می‌شود به ویژه تحریم‌های یکجانبه را محکوم می‌کنیم زیرا این تحریم‌ها برخلاف تمام عرف‌های بین‌المللی است.  

وی با بیان اینکه در این دیدار تاکید شد که اجازه نمی‌دهیم از اراضی عراق برای هر نوع هجوم و حمله به همسایگان عراق به ویژه ایران استفاده شود، ابراز داشت: نیروهایی در عراق حضور دارند که با درخواست و دعوت دولت عراق در آنجا حضور دارند که ماموریت‌شان مشخص است. این ماموریت مبارزه با گروه‌های تروریستی است. این تلاش‌ها و کمک‌ها، فنی و آموزشی و اطلاعاتی برای مبارزه با گروهک‌های تروریستی از جمله داعش است که هیچ خطری برای دولت‌ها و همسایگان عراق نیست.

این مقام عالی‌رتبه عراقی با تاکید بر اینکه عراق نیازمند کمک است، بیان کرد: عراق وارد جنگی شده است که تمامی دنیا را تهدید می کند. ما نیازمند تلاش‌ها و کمک‌های دوستان‌مان برای دنبال کردن و از بین بردن اندیشه‌های تندروانه هستیم تا ثبات، امنیت و بازسازی تضمین شود تا عراق بتواند با همسایگان خود رابطه خوبی داشته باشد.

الحلبوسی افزود: امیدوارم در آینده رابطه خوبی با ایران داشته باشیم. به دنبال منافع هر دو ملت و دولت ایران و عراق هستیم که تضمین‌کننده منافع هر دو طرف باشد.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین