کد خبر: ۵۷۸۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

پاسخ سازمان‌ برنامه و‌بودجه درباره عدم تأمین اعتبار بسته‌حمایتی جاماندگان

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این سازمان به تعهدات خود در ارتباط با تامین اعتبار برای پرداخت بسته حمایتی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی عمل کرده اما این سازمان در ارسال اسامی افراد کوتاهی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که بر اساس اعلام مسئولان وزارت رفاه قرار بود فرایند مبلغ ریالی بسته حمایتی به یک میلیون جامانده از بسته حمایتی تا 15 اسفند انجام شود این موضوع عملیاتی نشد.

در همین ارتباط احد رستمی مدیرکل امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با عدم توزیع بسته حمایتی به یک میلیون نفر اظهار کرد: قرار بود تا 15 اسفند پرداختی‌ها انجام شود اما به‌دلیل عدم‌تأمین اعتبار این کار هنوز محقق نشده است ضمن اینکه برای واریز ریالی بسته حمایتی به خانواده‌ها در این مرحله نیاز به 230 میلیارد تومان بودجه است.

مدیرکل امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جاماندگان بیمه شدگان تامین اجتماعی بیان کرد: پس از ثبت اعتراضات، رسیدگی به آنها آغاز شد و در نهایت یک میلیون نفر از این افراد واجد شرایط دریافت رقم ریالی بسته حمایتی شدند،  این افراد با توجه به بعد خانواده‌ای که داشتند مستحق دریافت بسته حمایتی شدند.

وی تصریح کرد: پس از این مرحله و مشخص شدن تعداد خانواده‌ها، اقدام لازم برای تامین اعتبار صورت گرفت و تلاش وزارتخانه اینست که به محض تخصیص اعتبار این واریزها را انجام دهد و  پرداختی به این خانواده‌ها بر اساس بعد خانواده از 100 هزار تومان تا 350 هزار تومان خواهد بود.

رستمی بیان کرد: البته تلاش می‌شود در صورتی که اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه  تأمین شود واریز مبلغ ریالی بسته حمایتی انجام شود.

پس از این اظهارات یکی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این ارتباط  ضمن تاکید بر اینکه این سازمان بر اساس تعهدات خود در زمان بندی مشخص شده  عمل کرده است، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه از ابتدا نیز تاکید  بر این داشت که تمام واریزها در ارتباط با بسته حمایتی از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود و این موضوع را نیز به مسئولان وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی اعلام کردیم. علی رغم تاکید سازمان برنامه و بودجه اما مسئولان وزارت رفاه و تامین اجتماعی قبول نکردند و اعلام داشتند که اسامی بیمه شدگان در اختیار این سازمان است و در صورتی که اعتبار مورد نیاز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد فرایند واریزها انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین