کد خبر: ۵۷۸۹۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷

نادر قاضی‌پور: محدودیت در نامزدی برای مجلس شورای سبب نخبه‌کُشی می‌شود

نماینده ارومیه در مجلس گفت: ایجاد محدودیت برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی به نوعی نخبه‌کُشی محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: اینکه برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی محدودیت ایجاد کنیم، به نوعی نخبه‌کُشی محسوب شده و مردم هم نمی‌توانند به فرد مورد اعتماد خود رای دهند.

وی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر ممنوعیت شرکت در انتخابات مجلس به صورت سه دوره متوالی، گفت: برخی از نمایندگان که تصور دارند در حوزه انتخابیه خود رای نداشته باشند و چون نمی‌توانند در حوزه‌های دیگر ثبت‌نام کنند، به این طرح رای دادند.

قاضی‌پور با بیان اینکه نمایندگانی هم که برای بار اول فرصت حضور در مجلس پیدا کرده‌اند برای حذف رقبای قدیمی، این طرح را تصویب کردند، ادامه داد: به هر صورت چنین مصوبه‌ای را نخبه‌کُشی می‌دانم و این اعتقاد من از دغدغه شخصی خودم ناشی نمی‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: هر فردی که برای چهار یا پنج دوره متوالی می‌تواند رای آورده و به بهارستان راه پیدا کند نخبه محسوب‌ می‌شود، چرا که در طول این مدت تجارب زیادی اندوخته و به مسائل مختلف کشور مسلط شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این مصوبه کسانی از دور رقابت‌ها خارج می‌شوند که گرداننده اصلی کمیسیون‌های مجلس بوده و طرح‌های مهم و تاثیرگذار را تاکنون طراحی کرده‌اند، این طیف کسانی را در برمی‌گیرد که در مسائل مختلف موضع موافق و مخالف را اتخاذ کرده و حرفی برای گفتن داشته‌اند.

قاضی‌پور با اظهار اینکه من تابع قانون هستم و در صورت تائید مصوبه توسط شورای نگهبان از آن تبعیت خواهم کرد، بیان داشت: اما نباید از نظر دور داشت، این مصوبه و امثال آن به نوعی اهتمام برای سلب آزادی مردم بوده و مغایر با قانون اساسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
تو نخبه ای؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
0
0
آقا هیچ کس درنخبه بودن شما شک نمی کنه!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین