کد خبر: ۵۷۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

مخالفت نماینده اصلاح‌طلب مجلس با برگزاری رفراندوم

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: شرایط، زمان و مکان کنونی برای برگزاری رفراندوم با هم تطبیق پیدا نمی‌کند لذا مشارکت مردم نه با همه پرسی بلکه به شیوه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح موضوع رفراندوم برای موضوعات مختلف در مدت اخیر، گفت: راهکار برخی موضوعات مشارکت مردمی را می‌طلبد اما شرایط، زمان و مکان کنونی برای برگزاری رفراندوم با هم تطبیق پیدا نمی‌کند.

 نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر مراحل برگزاری رفراندوم با شرایط خاص آن قابلیت اجرایی در زمان حال ندارد اما به هر حال پیشنهادی است که مردم را همواره در امور دخیل می‌کند.

وی افزود: مردم درباره هر موضوعی که از طریق رفراندوم تصمیم‌گیری کنند به تبعات مثبت و منفی آن تمکین می‌کنند برخی معتقدند که موضوعاتی چون لوایح چهارگانه را باید به رفراندوم گذاشت و در مقابل عده‌ای اذاعان دارند که تصمیم‌گیری درباره این موضوعات فنی را نمی‌توان به مردم واگذار کرد، اما متاسفانه در شرایطی که برخی مردم را در موضوعاتی مثل لوایح چهارگانه یا تخصصی دیگر دخیل کردند، می‌توان به برگزاری رفراندوم اندیشید.

میرزایی نیکو معتقد است: وضعیت کشور ممکن در سال آتی سخت تر شود لذا مردم می‌توانند انتخاب کنند و بپذیرند که در چه شرایطی می‌خواهند زندگی کنند، طبق قانون هم همه پرسی تنها برای موضوعاتی مانند انتخابات ریاست جمهوری و سایرین نیست، اما با همه وجود و حقی که برای مردم قائل هستیم باید بپذیریم که برگزاری رفراندوم در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشارکت مردم نه با همه پرسی بلکه به شیوه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، با وجود اینکه رفراندوم راهکار قانونی خوبی است اما شرایط کنونی کشور ایجاب نمی‌کند که در موضوعات مختلف به برگزاری همه‌پرسی روی آوریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین