کد خبر: ۵۷۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

دستگیری شکارچی فلامینگو در بندر ترکمن

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از دستگیری شکارچی غیرمجاز یک قطعه پرنده حمایت شده از نوع فلامینگو در این شهرستان خبر داد و گفت: در این ارتباط یک قبضه سلاح شکاری و مقادیری فشنگ ساچمه زنی نیز کشف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی بیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی در یک عملیات مشترک محیط زیست و انتظامی شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وی ماندگاری فلامینگو ها در زیستگاه های استان گلستان نسبت به سایر گونه های زمستان گذران بیشتر است و همین موضوع سبب شده تا این گونه ارزشمند بیشتر در معرض آسیب ناشی از شکار غیرمجاز باشد.

وی گفت: بر اساس قانون، شکارچیان فلامینگو حسب مورد به سه ماه تا سه سال زندان و یا 30 تا 50 میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند که علاوه برآن باید طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مبلغ دوازده میلیون ریال بابت ضرر و زیان ناشی از شکار هر قطعه فلامینگو پرداخت کنند.

فلامینگو از پرندگان کنار آبزی با پاها و گردن بلند با حداکثر طول 130 سانتیمتر و از گونه‌های حمایت شده محسوب می‌شود.

زیستگاه های آبی گُمیشان و بندرترکمن در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین