کد خبر: ۵۷۹۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲

بیشتر سواحل بوشهر آلوده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس ارزیابی های میکروبی بیشتر سواحل این شهرستان آلوده است و میزان آلودگی آن کم و زیاد می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالمحمد خواجه ئیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براین اساس نمی توان گفت آلودگی به طور کامل از بین رفته و یا با اطمینان می توان در آن منطقه شنا کرد.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های حل مشکل آلودگی سواحل هدایت فاضلاب‌ ها به مسیر دیگری بجز دریا و نصب پرچم‌هایی با کمک شهرداری در قسمت‌هایی است که سلامت مردم بیشتر در معرض خطر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نخستین گام برای برطرف کردن بحث بهداشت سواحل، حل مشکل فاضلاب است به‌گونه‌ای که هم در شهر بوشهر و هم در همه شهرستان‌های این استان فاضلاب به دریا وارد نشود.

خواجه ‌ئیان افزود: علاوه بر آلودگی‌های شهری، آلودگی‌های صنعتی و شیمیایی در قسمت‌هایی از سواحل جنوب استان بوشهر این نگرانی را به دنبال دارد که توسط محیط ‌زیست به ‌طور جدی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به بحث دست فروشان اضافه کرد: بهداشت به معنی بهتر زیستن است و این اجرایی نمی‌ شود مگر اینکه خود مردم نیز خواستار آن باشند.

خواجه‌ئیان افزود: مکان‌هایی که دارای مجوز هستند بهداشت می‌ تواند به طور مستقیم وارد عمل شود اما دست ‌فروشان و فروشنده‌های دوره ‌گرد یا آنهایی که در منزل نسبت به تهیه مواد غذایی اقدام می‌ کنند را نمی ‌توان نظارت کرد و بدون مجوز قضایی وارد عمل شد.

وی بر ضرورت ساماندهی فروشندگان دوره گرد تاکید کرد و گفت: اجازه نمی دهیم از طریق مواد غذایی آلوده بیماری به مردم منتقل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین