کد خبر: ۵۷۹۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

حمله تروریستی کابل 25 کشته و زخمی بجای گذاشت

حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت بنیانگذار حزب وحدت اسلامی افغانستان در کابل سه کشته و 22 زخمی برجای گذاشت که یکی از زخمی ها نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان روز پنج شنبه به ایرنا گفت که در این حمله سه نفر کشته و 22 تن دیگر زخمی شده اند که زنان و کودکان نیز در بین زخمی های این حادثه هستند.

«وحیدمایار» افزود: زخمی های این حادثه تحت درمان قرار دارند.

«عبدالطیف پدرام» یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و «عبدالجبارتقوا» استاندار سابق کابل و یک عضو مجلس نمایندگان در بین زخمی های این حادثه هستند البته وضعیت آنها خوب گزارش شده است.

برخی منابع خبری نوشته اند که هشت محافظ «حنیف اتمر» مشاور سابق امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری با دو راننده عبدالله عبدالله هم در این حادثه زخمی شده اند.

یک خبرنگار مستقر در محل حادثه نوشته بود که یک خمپاره در نزدیکی خودرو «صلاح الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت و وزیر خارجه افغانستان هم اصابت کرده اما به وی آسیبی نرسیده است.

در این نشست که با استقبال افراد زیادی روبرو شده بود تعداد زیادی از سیاست مداران، رهبران احزاب و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت کرده بودند.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که محل پرتاب خمپاره تروریست ها شناسایی شد و یک نفر نیز در این ارتباط بازداشت شده است.

وی لحظات پیش در صفحه اجتماعی خود نوشت که روند پاکسازی محل حمله توسط نیروهای امنیتی ادامه دارد اما به مکان آن اشاره ای نکرد.

رسانه های افغانستان به نقل از وی نوشته اند که خمپاره ها از منطقه هجدهم شهر کابل از یک منزل به طرف محل نشست پرتاب شده است اما صدای شلیک تا ساعتی پیش از منطقه ششم شهر کابل از نزدیکی محل برگزاری نشست به گوش می رسید و در ساعت پنج بعد ظهر دود غلیظ از منطقه به هوا بلند شد اما کسی در باره آن چیزی نگفته است.

به نظر می رسد خانه ای که تروریست ها در آن مستقر بوده اند در جریان درگیری با نیروهای امنیتی آتش گرفته باشد.

هنوز تعداد مهاجمان و مکان های حمله آنها بصورت دقیق اعلام نشده زیرا عملیات پاکسازی بطور کامل پایان نیافته است.

ساعت 12 ظهر امروز در زمان عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به مناسبت سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری بنیانگذار حزب وحدت سخنرانی می کرد، صدای انفجاری شنیده شد اما وی گفت که انفجار از محل فاصله زیاد دارد و از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند.اما دقایق بعد صدای انفجار دیگری شنیده شد که در آن زمان «محمدیونس قانونی» یکی از معاونان تیم انتخاباتی ریاست جمهوری سال آینده سخنرانی می کرد، وی هم از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند و انفجارها از آنها فاصله دارد.

اما انفجاری های بعدی پشت سرهم افزایش یافت که «محمد محقق» معاون ریاست اجرایی دو میزبان اصلی نشست از مردم خواست که محل را ترک کنند زیرا حملات خمپاره ای است و احتمال خطر زیاد است.

تروریست ها حدود 20 خمپاره شلیک کردند که اکثر این خمپاره ها به مناطق مسکونی و منازل مردم اصابت کرد.

مسئولیت این حمله را گروه تکفیری و تروریستی داعش برعهده گرفته و مدعی شده است که جمعیت شیعیان را هدف قرار داده اند اما واکنش های برخی مقامات و متولیان این نشست دولت را هم نشانه رفته است.

«هارون چخانسوری» در واکنش به ادعای محمد محقق و «عطامحمد نور» از اعضای تیم انتخاباتی حنیف اتمر که گفته بود این حمله هدفمند و توسط افرادی از درون دولت انجام شده، خواستار ارائه مدارک و اسناد شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
0
عزیز من اعداد فارسی چه اشکالی دارند که در یک گزارش فارسی از آنها استفاده نمیکنید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین