کد خبر: ۵۷۹۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

چین نشست آمریکا-کره‌شمالی را "گامی مهم" دانست

وزیر امور خارجه چین امروز (جمعه) تاکید کرد، نشست اخیر آمریکا - کره‌شمالی در ویتنام گام مهم به سمت خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جلسه سالانه با قانونگذاران کشورش تاکید کرد مذاکرات میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی "ارزش به رسمیت شناختن کامل" را داراست.

وانگ یی از آمریکا و کره‌شمالی خواست تا "همچنان صبور" باقی بمانند و تاکید کرد بسیاری از مسائل در رابطه با شبه جزیره کره را "نمی‌توان یک شبه حل و فصل کرد."

نشست ۲۷ و ۲۸ فوریه میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، پنج‌شنبه گذشته پس از مناقشه‌ای بر سر چگونگی رفع تحریم‌های واشنگتن در ازای خلع سلاح‌ هسته‌ای پیونگ‌یانگ به صورت ناگهانی به پایان رسید. هیچ توافقی هم حاصل نشد.

چین یکی از اصلی‌ترین متحدان و تامین‌کننده اصلی انرژی و تجارت کره‌شمالی است. با این حال چین در سال‌های اخیر با افزایش تحریم‌های سازمان ملل متحد بر سر برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی موافقت کرده است. وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد، چهار دیدار شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در سال گذشته با رهبری کره‌شمالی رکوردی در تاریخ روابط پکن – پیونگ‌یانگ را به ثبت رساند.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین