کد خبر: ۵۷۹۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

سقوط بسیار سنگین سهام آسیایی با سقوط صادرات چین

پس از اینکه شوک گزارش صادرات چین که به شکلی غیرمنتظره ضعیف بود، وحشت بازارها را از کند شدن اقتصاد جهانی تشدید کرد، سهام آسیایی با ضربه سختی روبرو شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رویترز، روز جمعه، پس از اینکه شوک گزارش صادرات چین که به شکلی غیرمنتظره ضعیف بود، وحشت بازارها را از کند شدن اقتصاد جهانی تشدید کرد، سهام آسیایی با ضربه سختی روبرو شدند. این درحالی اتفاق افتاد که سیاست‌گذاران اروپایی هم در جلسه دیشب خود پیش‌بینی رشد اقتصادی این بلوک را کاهش دادند.

پکن گزارش داد که صادرات در ماه فوریه ۲۰.۷ درصد سقوط کرده است، که این فاصله زیادی با افت پیش‌بینی شده ۴.۸ درصدی اقتصاددان رویترز، فاصله دارد و رشد غیرمنتظره صادرات در ماه ژانویه را خیلی راحت کاملاً پاک می‌کند.

تحلیل‌گران هشدار می‌دهند که زمان‌بندی سال نوی چین به شکلی بوده که نمی‌شد سیگنال‌های درستی از داده‌های درهم‌وبرهم به دست آورد، اما مقیاس آن‌چه از چشم پیش‌بینی‌ها دور مانده است، زنگ‌های خطر را به صدا در می‌آورد.

به این موارد اضافه کنید که بزرگترین شرکت کارگزاری سهام چین، سیتیک سکیوریتیز، در یک اقدام نادر سهام شرکت ملی بیمه چین را مناسب برای فروش (نامناسب برای نگاه داشتن) اعلام کرد و باعث شد سهام این شرکت که تحت شاخص شانگهای هستند حدود ۱۰ درصد سقوط کنند.

شااخص کامپوزیت شانگهای با سقوط سنگین ۴.۴ درصدی روبرو شد، که شدیدترین سقوط یک‌روزه آن از اکتبر تا کنون است. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۹۳ درصد سقوط کرد. دلار در برابر یوآن چین اوج گرفت.

نیکی ژاپن ۲.۰۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۹۶ درصد پایین آمد. کوسپی کره‌جنوبی ۱.۳۱ درصد سقوط کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه به جز سهام ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آِی ۱.۲ درصد سقوط کند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ هم در ساعات آسیایی ۰.۲ درصد پایین آمد که این اشاره به بازشدن ضعیف سهام اروپایی هم دارد.

در بازار ارز، شاخص دلار به رکورد جدیدی برای ۲۰۱۹ دست یافت و به ۹۷.۵۳۷ واحد رسید.

یورو بعد از اینکه بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی رشد اقتصاد اروپا را کاهش داد، به نرخ ۱.۱۱۹۸ دلار سقوط کرد که بیشترین سقوط یک‌روزه آن در برابر دلار از جون ۲۰۱۸، که بانک مرکزی اروپا از برنامه افزایش نرخ بهره خود عقب‌نشینی کرد، تا کنون است.

ین ژاپن یکی از معدود ارزهای جهان بود که در برابر دلار مقاومت کرد و در نرخ برابری ۱۱۱.۲۸ ثابت ماند.


مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین