کد خبر: ۵۷۹۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

برهم صالح: امیدواریم سفر روحانی بتواند ایستگاه مهمی برای تعمیق روابط میان ایران و عراق باشد

رییس‌جمهور عراق سفر حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران به کشورش را بسیار مهم عنوان کرد که برای تعمیق روابط دو کشور انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
برهم صالح در جمع خبرنگاران ایرانی با بیان این که این سفر در فضای بسیار مهمی انجام می‌شود، ادامه داد: اولا و قبل از هرچیز این سفر برای تعمیق روابط میان دوکشور و دو ملت انجام می‌شود. . من حدود سه ماه پیش در تهران بودم و در آنجا رئیس جمهور روحانی و مقام معظم رهبری و دیگر مقام های جمهوری اسلامی از من استقبال کردند و ما گفت‌وگوهای طولانی و دقیق درباره اوضاع در عراق و روابط ایران و عراق و وضعیت منطقه داشتیم .

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور روحانی برای تکمیل گفت‌وگوهای دو کشور و پیشبرد مذاکرات میان دوکشور خواهد بود. امیدواریم که بتواند ایستگاه مهمی برای تعمیق روابط میان دو کشور از جمله در مسائل اقتصادی و تاکید بر اشتراک‌های موجود میان دو کشور و مسائل امنیتی و سیاسی و همچنین از لحاظ رویکرد ما به منطقه باشد.

برهم صالح گفت: ما و ایران مرز مشترک طولانی در حدود 1400 کیلومتر با یکدیگر داریم و همچنین مشترکات فرهنگی ، اجتماعی ، تاریخی و دینی با هم داریم . ما دو کشور منافع مشترک بسیاری با هم داریم. منافع سیاسی می‌آیند و می روند اما اصول تاریخی و اجتماعی و فرهنگی و منافع مشترک ما ایجاب می‌کند که به فکر روابطی طولانی تر و عمیق تر با یکدیگر باشیم. ما درباره مرزها که مرزهای طولانی هم است و دیگر مشترکات فرهنگی و سیاسی گفت‌وگو خواهیم کرد. همچنین درباره روابط اقتصادی و مشترکات موجود میان دو کشور و دو ملت مذاکره خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین