کد خبر: ۵۷۹۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

جریان صدر فاش کرد: مقر فرماندهان داعش و ابوبکر بغدادی

یکی از رهبران جریان صدر عراق گفت، بر اساس اطلاعات به دست آمده؛ ابوبکر بغدادی، رهبر داعش و برخی فرماندهان این گروه تروریستی در باغوز سوریه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
حاکم الزاملی، یکی از رهبران جریان صدر عراق با افشای اینکه گروه تروریستی داعش در زمان تصرف شهرهای موصل، الانبار و صلاح الدین در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۰ تن طلا و ۴۰۰ میلیون دلار را سرقت کرد، از بغداد خواست پس از بازپس‌گیری باغوز سوریه، آمریکایی‌ها را برای بازگرداندن این اموال تحت فشار بگذارد.

به گزارش سایت شبکه خبری المیادین،  الزاملی با اشاره به اینکه بسیاری از داعشی‌ها وارد مناطق حوران در خاک عراق شده‌اند، تاکید کرد: اطلاعات نشان می‌دهد ابوبکر بغدادی، رهبر داعش و دیگر فرماندهان این گروه تروریستی در حال حاضر در باغوز سوریه هستند.

این رهبر جریان صدر عراق گفت: داعشی‌ها اعتراف کردند که فرماندهانشان نزد آمریکایی‌ها هستند و داعشی‌هایی که به عراق تحویل داده شده‌اند نیز اعتراف کرده‌اند که پول‌های عراق و طلاهای مسروقه در باغوز قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر آثار باستانی عراق، بسیاری از طلاهای این کشور نیز در زمان یورش آمریکایی‌ها به سرقت رفت.

الزاملی با اشاره به اینکه بسیاری از داعشی‌های  عراقی ملیت خود را تغییر داده‌اند و دستگاه اطلاعات عراق این مساله را متوجه شده، گفت: بغداد خواستار بازگرداندن داعشی‌های فرانسوی و دیگر اتباع داعشی و یا تحویل آنها به کشورهایشان است.

این رهبر جریان صدر عراق با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش نیروهایی را که نمی‌تواند بار دیگر از آنها در عراق، سوریه یا کشور دیگری استفاده کند، منتقل می‌کند، گفت: داعشی‌هایی که از طرف سوریه به نیروهای عراقی تحویل داده شدند، نیروهای زخمی، دچار نقص عضو شده و آنهایی بودند که توان جنگیدن ندارند.

وی تاکید کرد: عراق هرگز پایگاهی برای داعشی‌ها نخواهد بود بلکه گذرگاهی برای آنهاست.

او با اشاره به این مساله که دخالت‌های انجام شده در عراق از زمان یورش آمریکایی‌ها به این کشور با هدف ایجاد آشوب انجام می‌شود، گفت: داعشی‌ها نمی‌توانند بار دیگر به عراق بازگرداند، زیرا ساکنان الانبار، صلاح الدین و موصل این مساله را هرگز نخواهند پذیرفت.

فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی و رئیس هیات حشد شعبی عراق طرح بزرگی برای تامین امنیت مرزهای عراق-سوریه در اختیار دارد.

الفیاض در جریان بازدیدش از منطقه مرزی عراق با سوریه در حد فاصل القائم و باغوز با تاکید بر لزوم هماهنگی نیروهای امنیتی و حشد شعبی جهت نابودی داعش، گفت: نیروهای عراقی برای هرگونه اتفاق غیرمنتظره‌ای درباره عملیات باغوز آماده هستند.

همچنین شبکه خبری المیادین از خنثی‌سازی حمله مسلحانه داعش به ایست بازرسی حشد شعبی در نزدیکی روستای النجاتیه در استان نینوای عراق خبر داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین