کد خبر: ۵۷۹۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

تظاهرات در تونس در اعتراض به مرگ ۱۱ نوزاد در بیمارستانی دولتی

ده‌ها فعال حقوق بشری در تونس در اعتراض به فوت ۱۱ نوزاد شیرخوار در بیمارستان دولتی پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند و کل دولت را مسؤول این امر دانستند. این در حالی است که اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یک نوزاد دیگر هم به تازگی جان خود را از دست داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
معترضان شعارهایی از جمله "بیمارستان‌های ما گورستان نوزادان و رویاهای ما هستند" و "حتی نوزادان را کشتند" سر دادند. معترضان همچنین جعبه‌های کارتونی کوچک مشابه همان چیزی که بیمارستان در آن اجساد ۱۱ نوازد را به خانواده‌هایشان تحویل داده بود، در دست داشتند. این اقدام بیمارستان خشم فعالان شبکه‌های مجازی در تونس را برانگیخته است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این راستا، هشام ماجری، از فعالان سیاسی و حقوق بشری تونس گفت: ما اینجا هستیم تا نسبت به این فاجعه‌ای که در حق نوزادان رخ داده، مخالفت خود را ابراز کنیم. ما از واکنش منفی مردم در قبال این فاجعه شگفت زده شدیم چرا که این مساله ملی بوده و سیاسی و یا حزبی نیست. یک فعال مدنی دیگر نیز در این باره کل دولت را مقصر دانست و اعلام کرد: ما به اعتراضات خود در این باره ادامه خواهیم داد.

روز یکشنبه یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس به دنبال فوت ۱۱ نوزاد مذکور استعفای وزیر بهداشت را پذیرفت و از وزیر امور جوانان و ورزش خواست وزارت بهداشت را اداره کند. این وزارت‌خانه روز شنبه تحقیقات فوری در باره مرگ این نوزاد را آغاز و اعلام کرد، تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که مرگ آنها ناشی از عفونت‌های خونی بوده که به سرعت موجب کاهش گردش خون شده، بدون اینکه دلیل وجود این عفونت مشخص شود.

در این راستا شبکه المیادین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، یک شیرخوار دیگر نیز در یکی از بیمارستان‌های تونس جان خود را از دست داده در حالی که حال ۹ نوزاد دیگر نیز وخیم گزارش شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین