کد خبر: ۵۷۹۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

کاهش ۸۰هزار تومانی قیمت سکه در یک روز

قیمت سکه و طلا در بیستمین روز اسفند بازهم کاهش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز کاهش ۲دلار نرخ جهانی طلا و همچنین قیمت ارز سبب شد تا قیمت سکه و طلا نسبت به روز گذشته پایین آمد. 

محمد کشتی آرای افزود:‌ امروز در بازار قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۴۸۰هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۳۵۰هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۴۸۵هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان و سکه های گرمی ۸۶۰ هزار تومان داد و ستد می شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه هم پایین آمده و به ۴۲۰هزار تومان رسیده است. 

وی ادامه داد: همچنین هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت نسبت به روز گذشته ۴۰هزار تومان کاهش یافته و اکنون به قیمت یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان معامله می شود. 

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار به گرمی ۴۱۱هزار تومان رسیده که نسبت به روز گذشته نشان دهنده ۹هزار تومان کاهش نرخ است. 

وی درباره وضعیت معاملات توضیح داد: برخلاف سال های گذشته در چنین روزهایی، امسال شاهد روال عادی داد و ستدها هستیم و هیچ گونه افزایش تقاضا در بازار مشاهده نمی شود که افزایش قیمت ها در هفته های اخیر را می توان یکی از عوامل این مساله دانست.

وی پیش بینی کرد: باتوجه به تثبیت قیمت ها در چند روز اخیر انتظار داریم که تا پایان هفته ثبات قیمت ها ادامه داشته باشد. 

گفتنی است روز گذشته در همین ساعت قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۴۱۰هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۱۰هزار تومان و سکه های گرمی ۸۶۰هزار تومان داد و ستد شد.

دیروز به دلیل نوسانات بسیار کم قیمت ها،  حباب سکه در حدود ۴۴۰ هزار تومان بود.  

هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها، یک میلیون و ۸۲۰هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۲۰هزار تومان معامله ‌شد.   

بررسی های خبرآنلاین از مقایسه قیمت ها نسبت به همین ساعت در روز گذشته نشان می دهد؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به دیروز ۸۰ هزار تومان، هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۶۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ هزار تومان کاهش یافته و در مقابل  نیم سکه ۱۵هزار تومان افزایش یافته و قیمت سکه های گرمی نیز ثابت مانده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین