کد خبر: ۵۷۹۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

«ملاعمر» سال‌ها در کنار آمریکایی‌ها زندگی کرده است

گزارشی از زندگی ملاعمر رهبر پیشین طالبان نشان می‌دهد که او سال‌ها در مجاورت پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان به سر برده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رویترز، «بتی دم»، خبرنگار هلندی، به تازگی با انتشار کتابی تحت عنوان «در جستجوی دشمن» زوایایی از زندگی ملاعمر، رهبر پیشین طالبان را تشریح کرده است.

«ملاعمر» سال‌ها در کنار آمریکایی‌ها زندگی کرده است

نویسنده این کتاب بیش از ۵ سال با محافظ شخصی ملأ عمر به نام جبار عمری که پس از برکناری طالبان از قدرت به او پناه داد، گفتگو کرده است.

در این کتاب گفته شده است که ملاعمر ابتدا چند سال در کلات زندگی می‌کرد و پس از آن مخفیگاه خود را هنگامی تغییر داد که نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۴ تنها چندصدمتر آن‌سوتر شروع به برپایی پایگاهی نظامی کردند اما پس از نقل مکان، بار دیگر در نزدیکی محل سکونت جدیدش نیز آمریکایی‌ها پایگاه دیگری برپا کردند و ملاعمر سال‌ها در مجاورت این پایگاه به صورت مخفیانه روزگار می‌گذارند.

بتی دم در کتابش می‌افزاید که با وجود ترس از لو رفتن مخفیگاه، ملاعمر محل سکونت خود را تغییر نداد و به همین دلیل به ندرت خانه را ترک می‌کرد و در هنگام پرواز هواپیماهای آمریکایی، از تونل‌های حفر شده در زیر خانه، به عنوان پناهگاه استفاده می‌کرد.

لازم به ذکر است که ملاعمر در آوریل ۲۰۱۳ درگذشت، اما خبر مرگش دو سال بعد از سوی طالبان رسانه‌ای شد.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین