کد خبر: ۵۷۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

آمار مرکز پژوهش‌ها و سازمان امور مالیاتی درباره فرار مالیاتی پزشکان دقیق نیست

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار مرکز پژوهش‌ها و سازمان امور مالیاتی درباره فرار مالیاتی پزشکان را دقیق ندانست و گفت که کارگروه ویژه‌ای در کمیسیون برای بررسی علل فضاسازی علیه جامعه پزشکی در خصوص مالیات تشکیل می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان امور مالیاتی و کارشناسانی از مرکز پژوهش‌ها برای بررسی وضعیت پرداخت مالیات جامعه پزشکی تشکیل شد.

وی توضیح داد: با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره فرار مالیاتی حدود ۶ هزار میلیارد تومانی پزشکان در سال ۹۷، کمیسیون به بررسی مبنای محاسبه این آمار پرداخت. توضیحات مرکز پژوهش‌ها این بود که درآمد و مالیات تعداد پزشکان فارغ‌التحصیل را محاسبه کرده است که به نظر ما نمی‌توانیم تعداد پزشکان را به تعداد درآمدهایشان در نظر بگیریم.

عابدی ادامه داد: از طرف دیگر طبق تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مطب‌هایی که ۱۰ برابر حداقل درآمد در سال را دارند، احتیاجی به تکمیل اظهارنامه مالیاتی ندارند که حداقل درآمد پزشکان در بودجه ۹۷ نیز، ۳۳ میلیون تومان تصویب شد که ۱۰ برابر آن ۳۳۰ میلیون تومان می‌شود، اگر پزشکی تا این مبلغ گردش مالی داشته باشد نیازی به پر کردن اظهارنامه مالیاتی ندارد. بی‌تردید پزشکان زیادی شامل این ماده می‌شوند اما متأسفانه مرکز پژوهش‌ها مالیات آنها را نیز محاسبه کرده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره موضوع نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان نیز گفت: وجود دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها به‌خاطر جلوگیری از فرار مالیاتی یا پرداخت مالیات نیست بلکه علت اصلی آن رفاه حال بیماران است.

عابدی‌با ابراز تأسف از جو نامناسب ایجاد شده علیه پزشکان، اظهار کرد: از آن‌جا که آمار اعلام شده از سوی مرکز پژوهش‌ها و سازمان امور مالیاتی کشور درباره فرار مالیاتی پزشکان بر اساس تعداد فارغ‌التحصیلان پزشکی بوده و آمار دقیقی نیست، اعضای کمیسیون از توضیحات ارائه شده قانع نشدند و مقرر شد کارگروه ویژه‌ای جهت بررسی علل فضاسازی علیه جامعه پزشکی در خصوص مالیات تشکیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین