کد خبر: ۵۷۹۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲

در دیدار روحانی با نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی عراق چه گذشت؟

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: استقبال همه احزاب و گروه‌های ایران و عراق از توسعه مناسبات همه‌جانبه دو کشور، نشان می‌دهد که دو ملت نسبت به گسترش بیش‌از پیش روابط و همکاری‌ها هیچ اختلافی ندارند و می‌توانیم این راه را برای دستیابی به آینده‌ای بهتر برای منطقه ادامه دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که به عراق سفر کرده است، شامگاه دوشنبه در دیدار با نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی عراق با بیان این‌که در طول سال‌های گذشته تلاش‌ها و همکاری‌های گسترده‌ای بین دولت‌های مختلف ایران و عراق در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌ها انجام شده است، اظهار کرد: در طول این مدت همه مسئولان دو کشور برای تقویت علاقه و روابط دو ملت تلاش‌های گسترده‌ای کرده‌اند.

روحانی با اشاره به این‌که بسیار خوشحالیم که دو دولت و دو ملت ایران و عراق در مقاطع حساس در کنار یکدیگر بوده‌اند، گفت: در شرایطی که آمریکا با تحریم‌های ظالمانه به دنبال اعمال فشار و فاصله انداختن میان کشورهای دوست مانند ایران و عراق است، باید در کنار یکدیگر در برابر زیاده‌خواهی آنان ایستادگی کنیم.

رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که ملت و ارتش عراق به خوبی در برابر تروریست‌ها ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: در روزهایی که برخی از کشورها لبخند بر لب داشته و تصور می‌کردند که مردم عراق از تروریست‌های داعش شکست می‌خورند، ملت ایران در کنار مردم عراق بود و توانستیم، با هم بزرگ‌ترین شکست را به تروریست‌ها وارد کنیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد ثبات و امنیت در عراق هستیم و خوشحالیم که دمکراسی بسیار خوبی در این کشور وجود دارد و همه احزاب برای آینده این کشور تلاش می‌کنند.

رئیس جمهوری با بیان این‌که به وجود یک جامعه مسلمان در عراق و حکومت توأم با دمکراسی در این کشور به عنوان همسایه خود افتخار می‌کنیم، تاکید کرد: هنوز برای رسیدن به امنیت و ثبات کامل در منطقه و ریشه‌کن کردن تروریسم راه طولانی در پیش داریم.

روحانی گفت: اگر تلاش‌ها برای گسترش روابط علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور وجود نداشته باشد، تنها با قدرت نظامی نمی‌توان تروریسم را از بین برد چرا که قدرت‌های بزرگی از آنان حمایت می‌کنند و امروز شاهد اقدامات ناجوانمردانه آنها در سوریه و دیگر کشورها هستیم و می‌بینیم که اختلافات چه ضررهایی را به ملت‌های منطقه وارد کرده و ثروت کشورها را از آنان گرفته است.

رئیس جمهوری افزود: باید با تلاش‌های مشترک سیاسی و فرهنگی وحدتی را میان دولت‌ها و ملت‌های منطقه که به برادری و اخوت اسلامی اعتقاد دارند و معتقدند با وحدت می‌توانیم در برابر قدرت‌ها بایستیم، ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که می‌دانیم ریشه مشکلات در منطقه، صهیونیسم و آنهایی هستند که می‌خواهند بر ثروت کشورهای منطقه مسلط شوند، خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ به دنبال منافع خود و اختلاف‌افکنی و مخالفت با رابطه و توسعه کشورها هستند.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز ایران و عراق نزدیک‌ترین و صمیمانه‌ترین روابط را با یکدیگر دارند و دو ملت عاشق یکدیگر و عاشق منافع خود هستند.

روحانی تأکید کرد: استقبال همه احزاب و گروه‌های دو کشور از توسعه مناسبات همه‌جانبه ایران و عراق نشان می‌دهد که دو ملت نسبت به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌ها هیچ اختلافی ندارند و می‌توانیم این راه را برای دستیابی به آینده‌ای بهتر برای منطقه ادامه دهیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اراده همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روزافزون روابط دو کشور است و این را در مقام عمل بارها به اثبات رسانده است.

در این دیدار نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی عراق بالاتفاق ضمن مردود دانستن تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران، همبستگی خود را با ملت ایران در مقابله با تحریم‌ها اعلام کردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین