کد خبر: ۵۷۹۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

خودسیانی: مدیران بزرگوار شبکه‌ها خیالشان راحت باشد که پست‌هایشان سر جایش است

نویسنده سریال‌های «تولدی دیگر» و «دنیای شیرین دریا» معتقد است که باید برنامه‌های تلویزیون در تمام موضوعات از جمله برنامه‌های مذهبی، ورزشی و … را هم به رقابت جشنواره تلویزیونی جام جم وارد می‌کردند؛ ضمن اینکه انتخاب برترین‌ میان مجری‌ها خوب نیست چون جنسشان با هم فرق دارد و سلیقه‌ای رخ می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : علی خودسیانی درباره جشنواره تلویزیونی جام جم که سه شنبه شب اختتامیه آن برگزار می‌شود، گفت: اگر این جشنواره صادقانه برگزار می‌شد و ارزیابی سریال‌ها، برنامه‌ها و بازیگران برای کل سازمان صداوسیما اتفاق می‌افتاد، خوب بود. در واقع اگر بهترین مجری، بازیگر و برنامه فارغ از اینکه برای کدام شبکه است، انتخاب می‌شدند هم یک سرگرمی بود و هم یک امر مهم برای مخاطبان، عوامل سازنده و تولید کننده.

او با اشاره به جابه جایی رأی‌ها در جشنواره تلویزیونی جام جم خاطرنشان کرد: جشنواره تلویزیونی جام جم که با این روند که برگزار می‌شود، نوعی عرض اندام و خودنمایی مدیران شبکه‌هاست. در واقع به جای برگزاری رقابت سالم بین عوامل سازنده برنامه‌ها به رقابت بین شبکه‌ها و مدیر شبکه‌ها تبدیل شده است. این مسئله باعث می‌شود رأی‌ها جابه جا شود؛ البته اتهام نمی‌زنم بی‌آنکه پرونده را ببینم و آرا بازشماری شود اما این شبهه در میان مردم به وجود می‌آید که وقتی شبی یک میلیون رأی جابه‌جا و به یک برنامه اضافه می‌شود، ممکن است چه اتفاقی افتاده باشد؟

این نویسنده بیان کرد: برنامه‌ای در طول ۱۰ روز، یک میلیون رأی آورده اما در چند ساعت، یک و نیم میلیون رأی اضافه می‌شود؛ بنابراین مخاطبان شک می‌کنند که چه اتفاقی پیش آمده است. در واقع این جشنواره به رقابت بین شبکه‌ها و مدیران شبکه‌ها تبدیل شده است.

خودسیانی گفت: انتخاب یک مجری از میان مجریان دیگر علاوه بر اینکه خوب نیست به اعتماد مردم نسبت به سازمان و شبکه‌های تلویزیونی ضربه می‌زند و کار را چرک می‌کند.

او ادامه داد: قطعاً اگر یک مجری مذهبی به عرصه ورزشی وارد شود، توانایی اجرا در آن حوزه را ندارد. همچنین وقتی یک مجری ورزشی به برنامه صبحگاهی برود، نمی‌تواند به خوبی اجرا کند و توانایی ندارند. بنابراین رقابت این افراد با هم در این جشنواره دور از انصاف است و باید برنامه‌ها با هم رقابت می‌کردند تا از این فردیت خارج می‌شد و در نهایت برنامه‌ای که برگزیده می‌شود از مجری آن هم تقدیر شود.

این نویسنده در پایان بیان کرد: مدیران بزرگوار شبکه‌ها خیالشان راحت باشد که پست‌هایشان سر جایش است و در نهایت از شبکه‌ای به شبکه دیگر منتقل می‌شوند. ما در شبکه‌های تلویزیون مدیران ثابتی را می‌بینیم بنابراین نگران از دست دادن میز خود نباشند و ادعایی نداشته باشند. بهترین مدیر، مدیری است که عوامل آن موفق و برنده باشند. اگر برنامه‌ای موفق است بخشی از آن به دلیل مدیریت و بخشی به دلیل عوامل برنامه است. مدیران ما باید دست از رقابت با هم بردارند تا مخاطبانی که فراری داده شده‌اند و از دست رفته به تلویزیون برگردند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین