کد خبر: ۵۸۰۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

شیخ الاسلام: سفر اسد به تهران و روحانی به عراق جشن محور مقاومت مقابل استکبار است

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که رفت‌و آمد ملت ها و یکپارچگی دولت‌ها در کشورهای منطقه، موجب تضعیف دیکتاتوری‌ها می شود،‌گفت: منطقه برای ملت‌های منطقه است و جایی برای آمریکایی‌ها نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه سفر رئیس‌جمهور کشورمان در مقطع فعلی یک سفر راهبردی و به موقع بود، گفت: سفری که اخیرا بشار اسد به تهران داشت و اکنون نیز حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به عراق سفر کرده به نوعی جشن گرفتن محور مقاومت در مقابل استکبار و پشتیبانان او است.

وی افزود: در جریان این سفر، توافق‌های خوبی انجام شد که به نظر می‌رسد یکی از این توافقات موضوع رایگان شدن روادید بین ایران و عراق است.

شیخ الاسلام اظهار کرد: استکبار درصدد تجزیه منطقه و تضعیف ملت‌ها است اما اگر این همکاری میان دولت‌ها و ملت‌ها تقویت شود، آن‌ها در اهداف خود ناکام خواهند ماند.

سفیر پیشین کشورمان در سوریه درباره این که این سفر چه پیامی را برای آمریکایی‌ها که در منطقه دخالت می‌کنند، دارد، ‌گفت:‌منطقه جای آمریکایی‌ها نیست،  برای ملت‌های منطقه است، هر کسی باید به خانه‌ خودش برگردد، آمریکایی‌ها همین طور و صهیونیست هم باید به همان جایی بروند که از آن آمده‌اند. آواره های سوریه باید به خانه‌شان برگردند.

وی در پایان یادآور شد:‌ توطئه استکبار این بود که ملت ایران و عراق جلوی هم صف‌آرایی کرده، خون یکدیگر را بریزند،  8 سال هم در این کار موفق بودند اما نهایتا آن‌ها شکست خوردند و اکنون نزدیک‌ترین ملت به ما، ملت عراق هستند، استکبار به دنبال این بود تا عراق و همچنین سوریه را تجزیه کند اما موفق نشد و اکنون رفت‌و آمد دولت‌ها می‌تواند به تقویت روابط در منطقه کمک کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین