کد خبر: ۵۸۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

ونزوئلا، آمریکا را مقصر خاموشی ۶ روزه دانست

پس از آنکه دولت ونزوئلا، آمریکا را به دست داشتن در خرابکاری سایبری و خاموشی شش روزه در این کشور آمریکای لاتین متهم کرد، کاراکاس به دیپلمات‌های آمریکایی دستور داد تا ظرف ۷۲ ساعت این کشور را ترک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور این مقام‌های آمریکایی در خاک ونزوئلا خطری برای صلح، اتحاد و ثبات است.

طارق صعب، دادستان کل ونزوئلا روز سه شنبه گفت که از دادگاه عالی این کشور می‌خواهد تا تحقیقاتی را درباره خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده کشور به دلیل دست داشتن در این خرابکاری انجام دهد.

آمریکا یکسری تحریم‌هایی را برای اعمال فشار بر نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعمال کرده و الیوت آبرامز، فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا نیز روز سه شنبه گفت که واشنگتن آماده اعمال تحریم‌های بیشتری در روزهای آتی علیه مؤسسات و نهادها مالی است که به نظر می‌رسد از دولت مادورو حمایت می‌کنند.

مادورو، دولت واشنگتن را به ناآرامی اقتصادی کشورش متهم کرده و گوآیدو را دست نشانده آمریکا می‌داند.

وی واشنگتن را به دلیل سازماندهی یک حمله پیچیده سایبری بر عملیات تولید برق آبی ونزوئلا مقصر دانسته و گفته است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مسؤول اصلی حمله سایبری به سیستم برق ونزوئلاست. این فناوری‌ای است که تنها آمریکا آن را دارد.

با خاموشی گسترده شش روزه در ونزوئلا، بیمارستان‌ها برای انجام کارها و خدمات خود با مشکل روبه‌رو شدند، مواد غذایی در این کشور فاسد شده و صادرات متوقف شد.

روز سه شنبه برق بسیاری از بخش‌های ونزوئلا از جمله برخی از مناطقی که از پنجشنبه گذشته در خاموشی به سر می‌بردند، وصل شد.

اما در بخش‌هایی از کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و منطقه غربی نزدیک مرز با کلمبیا هنوز خاموشی مستولی است.

خورخه رودریگز، وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا نیز گفته که برق در بخش اعظمی از کشور وصل شده است.

وی ادامه داد: ما در مسیر تحکیم پیروزی مردم ونزوئلا بر این حمله هستیم. جنگ برقی ادامه دارد.

کارشناسان به رویترز گفته‌اند، این خاموشی احتمالاً به دلیل مشکل فنی در خطوط انتقال برق متصل به کارخانه برق آبی گوری در جنوب شرق ونزوئلا به شبکه توزیع برق به وجود آمده است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین