کد خبر: ۵۸۰۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

غیبت کیم و گمانه زنی ها درباره اصلاح ساختار مجلس کره شمالی/خواهر کیم رییس مجلس شد

به اعتقاد کارشناسان، با وجود قدرت مطلق 'کیم جونگ اون' و احاطه او بر همه امور کره شمالی، نبود بی سابقه او در جمع نمایندگان مجلس جدید این کشور به گمانه زنی ها در زمینه نیات او درباره ساختار جدید قوه مقننه دامن زده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه نیکی ژاپن، کیم، رهبر کره شمالی، در جمع 687 نماینده مجلس عالی خلق که به تازگی انتخاب شدند، حضور نداشت. ظاهرا کیم ترجیح داد که در مجلس حضور نیابد.

وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد، این اولین بار در تاریخ کره شمالی است که رهبرش عضو مجلس نشده است. باید به دنبال یافتن دلایل خاص این کار باشیم.

رسانه های کره شمالی توضیحی درباره دلیل حضور نداشتن کیم در مجلس ندادند اما، برخی کارشناسان معتقدند، کیم تصمیم دارد ساختار قوه مقننه را بررسی کند و احتمالا در نشست آوریل، سمت های جدید ایجاد و چارچوب های مجلس را اصلاح کند.

یک دیپلمات کره شمالی که از این کشور گریخته است، گفت، حتی اگر کیم بخشی از مجلس عالی خلق نباشد، بر جایگاه او به عنوان رهبر عالی کره شمالی تاثیری نمی گذارد اما، معلوم نیست که آیا این تغییرات بر مذاکرات کره شمالی با آمریکا تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

سران آمریکا و کره شمالی که اولین بار ژوئن گذشته در سنگاپور دیدار و در زمینه خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ و لغو تحریم های واشنگتن به توافقی مبهم دست یافته بودند، در نشست اواخر فوریه در هانوی به نتیجه ای نرسیدند و پس از دو روز گفت وگو راهی کشورهای شان شدند.

پیونگ یانگ دیروز(سه شنبه) از پایبندی اش به خلع سلاح کامل هسته ای خبر داد و تاکید کرد، موضع کره شمالی در رابطه با تلاش برای استقرار صلح و امنیت دائمی در شبه جزیره کره و خلع سلاح کامل هسته ای تغییر نمی کند.

انتخابات مجلس کره شمالی که از آن با عنوان مجمع عالی خلق نیز یاد می شود، به طور کلی هر پنج سال یکبار برگزار می شود. انتخابات امسال روز یکشنبه این هفته برگزار شد.

کیم نیز در حوزه پیونگ یانگ نامزد انتخابات بود. در میان فهرست امسال، نام 'یم یو جونگ'، خواهر رهبر کره شمالی هم دیده می شد که به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین