کد خبر: ۵۸۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

واگذاری خانه تاریخی یک ثروتمند قدیمی بوشهر+عکس

میراث فرهنگی بوشهر اعلام کرد: با تشکیل جلسه کمیسیون مزایدات صندوق احیاء و گشایش پاکت‌ها، برنده مزایده واگذاری عمارت ملک بوشهر مشخص شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد امین صفایی برنده مزایده عمارت ملک بوشهر با کاربری فرهنگی- اقامتی- پذیرایی شده است. برنده‌ی مزایده واگذاری پس از طی مراحل قانونی و تائید صلاحیت فنی می تواند بنای تاریخی یاد شده را برای شروع عملیات مرمت و احیاء در اختیار بگیرد.

«عمارت ملک» مربوط به اواخر دوره قاجار و متعلق به یکی از ثروتمندان بوشهر به نام محمدمهدی ملک التجاره بوده ‌است. مساحت زیربنای آن ۴۰۰۰ متر مربع بوده و در دورهٔ قاجاریه توسط معماران فرانسوی با مصالح محلی احداث شده و درب و پنجره آن زیر نظر مهندسین فرانسوی ساخته شده‌ است.

عمارت ملک بعدها توسط انگلیسی‌ها تسخیر شد و به صورت مقر نظامی آن‌ها درآمد. انگلیسی‌ها سال‌ها در این عمارت مستقر بودند و پس از آن با ورشکست شدن ملک‌التجار (صاحب اصلی کاخ) لوازم نفیس آن را با قیمت کم خریداری کرده و با خود به انگلستان بردند.

در اواخر سلطنت رضاشاه، عمارت ملک که خوابگاه نظامیان شده بود، پس از چندین بار بازسازی رو به ویرانی نهاد و دیگر به ‌دلیل وسعت زیاد آن مرمت نشد.

واگذاری خانه تاریخی یک ثروتمند قدیمی بوشهر+عکس


واگذاری خانه تاریخی یک ثروتمند قدیمی بوشهر+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین