کد خبر: ۵۸۰۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

نگرانی نبراسکا آمریکا از احتمال وقوع حادثه در نیروگاه هسته‌ای این ایالت

شرکت برق عمومی منطقه نبراسکا از احتمال وقوع یک حادثه غیر معمول در تأسیسات برق هسته‌ای خود به دلیل امکان وقوع سیل در کرانه رود میسوری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت برق عمومی ایالت نبراسکا در آمریکا پس از طوفان شدید زمستانی در این منطقه در روز جمعه اعلام کرد که احتمال دارد یک حادثه غیر معمول در تأسیسات هسته‌ای کوپر (Cooper) به دلیل احتمال وقوع سیل در کرانه رود میسوری روی دهد.

این شرکت در ادامه اطلاعیه خود تاکید کرد که تأسیسات کوپر در ایمنی کامل به کار خود ادامه می‌دهد و هیچ خطری کارکنان نیروگاه و یا عموم مردم را تهدید نمی‌کند.

برق عمومی منطقه نبراسکا همچنین اعلام کرد که کارگران این شرکت برای محافظت از نیروگاه در برابر سیل، کیسه‌های شن در امتداد رود چیده و خواستار تجهیزات دیگر برای این منظور شده‌اند.

بنا بر این گزارش، بزرگ‌ترین خطری که یک نیروگاه هسته‌ای را پس از وقوع سیل تهدید می‌کند قطعی برق است که منجر به ایجاد وقفه در سیستم خنک کننده سوخت اورانیوم در قلب یک راکتور و سوخت ذخیره شده در استخر سوخت مصرف شده، می‌شود.

همین حادثه بود که در قلب راکتور نیروگاه فوکوشیما دایچی در سال ۲۰۱۱ در ژاپن روی داد که در پی وقوع زلزله و سپس سونامی در منطقه شد. در حقیقت این حادثه منجر به قطعی برق در راکتور و در نتیجه گدازش غلاف‌های سوختی شد که دومین فاجعه هسته‌ای پس از چرنوبیل محسوب می‌شود.

از زمان فاجعه فوکوشیما، تمامی راکتورهای آمریکا به وسیله تجهیزات ایمنی مضاعف به روز رسانی شده‌اند، شامل پمپ‌های قابل حمل و ژنراتور که در صورت قطع برق، سیستم خنک کننده بتواند به سرد کردن آب داخل راکتور ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین