کد خبر: ۵۸۰۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

جنگی علیه مسلمانان| گاردین: حملات "کرایست چرچ" زنگ خطری درباره ظهور افراط‌گرایی است| سی ان ان: اسلام‌هراسی باید متوقف شود + تصاویری از خانه عامل حمله تروریستی در نیوزیلند

جریان راست افراطی می‌خواهد بر شکاف‌ها، اختلافات و احساسات همراه با نفرت دامن زند. در این میان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران مسئول نباید به آنان اجازه دهند تا به هدف خود دست یابند. تحقیقات اما نشان می‌دهند که رسانه‌ها در امریکا در فاصله سال‌های 2016 تا 2018 میلادی با پخش پیام‌های گروه‌های اشاعه‌دهنده نفرت در راستای اهداف آنان حرکت کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- حادثه تروریستی اخیر حمله به مساجد مسلمانان در "کرایست چرچ" نیوزیلند، موضوع داغ رسانه‎های بین المللی است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه بریتانیایی چپگرای "گاردین" در سرمقاله خود در این‌باره نوشته است: "جناح راست افراطی درصدد ایجاد تفرقه و شکاف در جوامع است. سیاستمداران مسئولیت‌پذیر به خصوص در زمان غم و اندوه و خشم عمومی باید مردم را با یکدیگر متحد کرده و در کنار هم نگه دارند. نیوزیلند سال‌ها به عنوان جزیره‌ای دور و امن در جهان شناخته می‌شد. روز جمعه اما این دید تغییر کرد چرا که دستکم چهل و نه نفر در جریان تیراندازی در دو مسجد در مرکز "کرایست چرچ" جان خود را از دست دادند. آنان نمازگزاران مسلمان بودند. این حادثه در نیوزیلند همه را در شوک فرو برده است. مسمانان کمتر از یک درصد از جمعت نیوزیلند را تشکیل می‌دهند این حادثه‌ای عظیم در کشوری بود که در سال 2017 میلادی تنها شاهد 35 مورد قتل بوده است". 

جنگی علیه مسلمانان| گاردین: حملات

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "جریان راست افراطی می‌خواهد بر شکاف‌ها، اختلافات و احساسات همراه با نفرت دامن زند. در این میان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران مسئول نباید به آنان اجازه دهند تا به هدف خود دست یابند. تحقیقات اما نشان می‌دهند که رسانه‌ها در امریکا در فاصله سال‌های 2016 تا 2018 میلادی با پخش پیام‌های گروه‌های اشاعه‌دهنده نفرت در راستای اهداف آنان حرکت کرده‌اند. در دیگر کشورها نیز وضعیت بهتر نبوده است. برای مثال، در استرالیا رسانه‌ها حمله به کشاورزان از تبار آفریقای جنوبی را نشانه‌ای از پیامدهای "نسل‌زدایی سفیدپوستان" خوانده‌اند.این در حالیست که شبکه خبری "اسکای نیوز" استرالیا به دلیل مصاحبه با یک عضو نئونازی عذرخواهی کرد. 

سفیدپوستان نژادپرست دلگرمی‌شان در امریکا حضور ترامپ در مسند قدرت است که دیدگاه‌هایی نزدیک به آنان دارد. در بریتانیا اما این تهدید باید جدی گرفته شود. فراموش نکنیم که در جریان برگزاری همه‌پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در جریان کارزار انتخاباتی یک نماینده پارلمان از حزب کارگر توسط یک نئونازی که گفته بود "نخست بریتانیا"، به قتل رسید. مشابه همان شعار (نخست امریکا) که ترامپ در امریکا سر می‌دهد. نخست‌وزیر نیوزیلند اما متوجه است که افراطگرایی باعث از بین رفتن حس همبستگی و امنیت جامعه می‌شود. او گفته است مهاجران از ما هستند اما کسانی که خشونت را بر ما تحمیل می‌کنند از ما نیستند. تروریست‌ها به دنبال ایجاد تفرقه هستند اما جوامع باید با یکدیگر برای مقابله با آنان متحد شوند". 

 شبکه خبری "سی ان ان" نیز در مطلبی تحت عنوان "اسلام هراسی را باید متوقف کرد" می‌نویسد: "مدت زمانی است که اسلام‌هراسی سر بر افراشته؛ از زمان حادثه 11 سپتامبر، مسلمانان در بعد وسیعی از سوی جامعه (غرب) منفور، تحقیر و قربانی شده‌اند. سیاستمداران، مفسران سیاسی، متنفدان و رسانه‌های دست راستی، جنگی علیه مسلمانان به راه انداخته‌اند که به امر عادی بدل گشته است. "دونالد ترامپ" که قدرتمندترین رئیس‌جمهوری در جهان به شمار می‌رود، مسلمانان را از ورود به آمریکا منع می‌کند، "بوریس جانسون" وزیر خارجه سابق انگلیس و فردی که تصور می‌رود نخست‌وزیر انگلیس شود با طعنه به زنان مسلمان توهین می‌کند و در همین حال "تل ماما" (Tell Mama) نهادی که رخدادهای انزجارآمیز علیه مسلمان را ثبت می‌کند، گزارش داده که حملات به زنان مسلمان افزایش یافته، اغلب روسری (حجاب) زنان مسلمان از سرشان برداشته می‌شود، بخصوص زمانی که کودکان خود را به بیرون می‌برند، و تصور کنید که این موضوع چه بر سر کودکی ترسیده و مبهوت مانده خواهد آورد. متاسفانه مهاجران به خصوص مسلمانان در کشورهای غربی به دیده شهروندان درجه دوم نگریسته می‌شوند". 

در همین حال، رسانه‌های خبری تصاویری را از درون خانه "برنتون تارانت" 28 ساله عامل حمله تروریستی اخیر در نیوزیلند منتشر کرده‌اند؛ خانه‌ای که او با اجاره بهای هفته‌ای 280 دلار در دو سال اخیر در آن زندگی می‌کرد و برای حمله چند روز گذشته از آن جا برنامه‌ریزی کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین