کد خبر: ۵۸۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

کشف ۲۰ میلیون ماده محترقه در تهران/ وضعیت امن‌تر از سال‌های قبل

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که مراسم چهارشنبه سوری امسال در مقایسه با سالهای قبل در آرامش و امنیت بیشتری برگزار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین رحیمی در نشست خبری که امشب در مقر فرماندهی و کنترل پلیس پایتخت برگزار شد اظهار کرد: برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری همکاران من از ابتدای زمستان با مشارکت پلیس‌های پیشگیری امنیت و آگاهی طرح‌های ویژه‌ای را اجرا کردند که در جریان آن بیش از ۹۰ نفر که اقدام به تهیه توزیع و خرید و فروش مواد محترقه کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه تعدادی از انبارها و مراکز نگهداری از مواد محترقه و اکلیل سرنج نیز شناسایی شد گفت: بیش از ۲۰ میلیون انواع مواد محترقه دست ساز و قاچاق طی این مدت از سوی مأموران پلیس کشف شد.

وی ادامه داد: همکاران من در این مدت بالغ بر ۱۰ انبار نگهداری از مواد منفجره را نیز کشف کردند که تنها از یکی از آنها بیش از ۹ تن اکلیل سرنج کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه امشب پلیس در آماده باش ۱۰۰ درصدی گفت: چهار قرارگاه پلیس در آماده باش است و همه همکاران من در تمام نقاط تهران اقدام به کنترل لحظه‌ای شهر می‌کنند که خوشبختانه آمارها و گزارش‌های ما نشان می‌دهد که تا به این لحظه تعداد حوادث مربوط به چهارشنبه سوری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.


رحیمی درباره آمار حوادث رخ داده در پایتخت نیز گفت: بنابر گزارش‌هایی که به پلیس شده است حدود شش حادثه در سراسر تهران تاکنون رخ داده که کمتر از ۱۰ نفر در آن مصدوم شده‌اند. یکی از سربازان ما نیز در اثر اصابت نارنجک دست ساز به پایش دچار حادثه شد که به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی است مناسب است ضمن اینکه به ضاربین سرباز نیز که دو جوان حدوداً ۱۸ ساله بودند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره آخرین آمار مصدومان نیز گفت: تا ساعت ۱۹ امروز ۷ نفر در تهران مصدوم شدند که شش نفر در از آنان به شکل سرپایی درمان شده و یک نفرشان نیز در بیمارستان بستری است.

رحیمی درباره اینکه آیا افرادی نیز دستگیر شده‌اند خاطرنشان کرد: تاکنون دستگیری قابل ذکری نداشته‌ایم البته پلیس از چند روز قبل حدود ۲۸۰ نفر از افرادی را که در سال‌های قبل از حوادث چهارشنبه سوری نقش داشتند شناسایی و احساس کرد و از آنان تعهد گرفت ضمن اینکه حدود ۸۰ نفر از این افراد نیز تحت کنترل پلیس هستند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس نقض آرامش و امنیت شهروندان است گفت: مجوزهای قضائی لازم نیز اخذ شده و با افرادی که بخواهند در این شب امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیاندازد برخورد خواهد شد و تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند بود، ضمن اینکه اگر با خودرو ایشان نیز اقدام به انجام حرکات مخاطره‌آمیز و مزاحمت برای شهروندان کننده خودروی آنان نیز تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهد شد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین