کد خبر: ۵۸۱۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

علت قطع پروازهای "ماهان‌ایر" به فرانسه چیست؟

یک رسانه آمریکایی گزارش داده تصمیم فرانسه برای قطع پرواز‌های یک شرکت‌ هواپیمایی به این کشور تحت فشارهای دولت آمریکا صورت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
منابع خبری شامگاه جمعه به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند فرانسه تحت فشارهای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پروازهای شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» به این کشور را متوقف کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ، شرکت هواپیمایی ماهان هر هفته چهار پرواز به فرودگاه «شارل دو گل» در پاریس انجام می‌داد. دو منبع آگاه که خواسته‌اند اشاره‌ای به نامشان نشود گفته‌اند قطع این پروازها جزو اولویت‌های دولت آمریکا بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی جداگانه روز جمعه 14 فرد و 17 نهاد ایرانی را به دلیل همکاری با برنامه هسته‌ای ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد. «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعمال این تحریم‌ها را بخشی از طرح موسوم به «کارزار فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران توصیف کرد.

دولت فرانسه پیش از این هم دولت آلمان را برای متوقف کردن پروازهای شرکت ماهان به این کشور تحت فشار قرار داده بود. واشنگتن مدعی است این شرکت هواپیمایی با بخش‌های نظامی ایران همکاری دارد.

شبکه خبری المانیتور هفته گذشته گزارش داد ممنوعیت پرواز ماهان به فرانسه از اول آوریل ماه جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

دولت آمریکا که طبق افشاگری‌های رسانه‌ها در تنظیم سیاست‌هایش در قبال ایران تحت تأثیر لابی‌های سعودی-صهیونیستی-اماراتی قرار دارد بعد از خروج از توافق هسته‌ای کارزاری موسوم به «فشار حداکثری» را برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی ایران آغاز کرده است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین