کد خبر: ۵۸۲۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

نخستین اهدای عضو امسال در زنجان به 3 بیمار زندگی بخشید

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: اهدای سه ارگان بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند حیاتی دوباره بخشید.
آفتاب‌‌نیوز :
شهریار اماموردی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمار مرگ مغزی به نام 'علیرضا کاوندی ' 23 ساله ساکن زنجان به دلیل خونریزی در بیمارستان امدادی شهرستان ابهر بستری شده بود.

وی اظهار داشت: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای سه عضو بیمار منجر شد. 

اماموردی خاطرنشان کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کبد و کلیه ها به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: نسوج (بافت) این بیمار مرگ مغزی نیز برای استفاده بیماران نیازمند اهدا شد که طبق برآوردهای انجام شده کیفیت زندگی 58 بیمار نیازمند را ارتقا می دهد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، 18 مورد اهدا عضو در این استان به ثبت رسید که از این تعداد 2 مورد عدم موفقیت در رضایت گیری وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی هم قابلیت اهدا عضو نداشتند.

اماموردی یادآور شد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون 2 مورد بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان گزارش شد که یک مورد به رضایت گیری و اهدا و دیگری به سر انجام نرسید.

وی خاطر نشان کرد: از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات متعددی برای کسب رضایت از خانواده های آنان برای اهدای عضو انجام می شود که تیم های کارشناس و متبحری با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم اقدام می کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین