کد خبر: ۵۸۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

دید و بازدیدهای عید و تأثیر آن بر کاهش افسردگی

برخی روان‌شناسان معتقدند دید و بازدیدهای عید می‌تواند در کاهش افسردگی‌ موثر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
برخی از روان‌شناسان معتقدند که ایرانیان به‌دلیل ارتباطات صمیمانه‌ای که با یکدیگر دارند کم‌تر از مردم کشورهای غربی‌ دچار افسردگی می‌شوند. ایرانیان به مناسبت‌های مختلفی هم‌چون شب‌چله و نوروز گرد هم جمع می‌شوند و الفت را بین خود افزایش می‌دهند. این کارشناسان معتقدند یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از افسردگی، حضور در جمع اطرافیان است که موجب احساس آرامش و امنیت می‌شود و دید و بازدید نوروزی می‌تواند این بیماری مزمن را به حداقل برساند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، کسانی که هوش عاطفی و روابط اجتماعی بیش‌تری دارند از سلامت جسمی بالاتری برخوردارند و کم‌تر بیمار می‌شوند.

دید و بازدید عید سنت پسندیده‌ای است و باعث می‌شود انسان برای چند ساعت از افکار پریشان و نشخوارهای فکری رهایی یابد. از این‌رو، محققان معتقدند که استمرار رفت و آمد با اقوام باعث می‌شود که انسان‌ شاد و پرانرژی‌ شود. در واقع در هنگام شلوغی هجوم افکار منفی کم‌تر می‌شود.  

با این وجود افراط و تفریط در هر زمینه‌ای نادرست است و نباید به اطرافیان‌ اجازه داد که به طور دائم در زندگی خصوصی یکدیگرسرک بکشند و یا بیش از حد وارد مرزهای شخصی افکار هم شوند، چراکه این نیز مضراست. هم‌چنین توصیه می‌شود از دیدار افرادی که دیدارشان موجب ملال و تأثیر منفی بر روح و روان می‌شود، پرهیز کنید حتی اگر این دید و بازدیدها جنبه انجام وظیفه سالانه داشته باشد.

بر این اساس توصیه می‌شود تعطیلات خود را با افراد مثبت و شاد بگذرانید. این نکته را به خاطر داشته باشید که حال خوب و بد، به صورت مسری به اطراف سرایت می کند. اگر با افرادی که دائم از مشکلات گلایه می‌کنند رفت وآمد کنید، نباید انتظارحال‌ خوب داشته باشید. بهتر است با افراد مثبت معاشرت کنید تا سر زندگی آن‌ها به شما انرژی مثبت بدهد.

به گزارش ایسنا، در مجموع می‌توان گفت دید و بازدید عید انسجام اجتماعی را در بین افراد تقویت می‌کند و به واسطه دید و بازدیدهای عید ارتباط بین افراد فامیل تقویت می‌شود و در کنار این مراسم ارزشمند، خانواده‌ها از حال یکدیگر با خبر می‌شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین