کد خبر: ۵۸۲۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

هشدار برای پیشگیری از «گلستان» یا «شیرازی» دیگر در «خوزستان»

نماینده اهواز در مجلس در انتقاد از عدم گسیل امکانات لازم برای مبارزه با سیل به منطقه اهواز گفت: کار در گلستان از پیشگیری گذشته بود. در شیراز هم متأسفانه فاجعه رخ داد. حرف من این است که کاری نشود که در خوزستان فاجعه سومی به وجود بیاید.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ساری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت فعلی شهر اهواز ضمن تاکید بر بالا بودن احتمال جاری شدن سیل در این استان گفت: آب‌ها از استان‌های مختلف در حال سرازیر شدن به سمت استان خوزستان است. همچنین میزان بارش‌ها در مناطق بالادستی استان زیاده بوده و چند روز آینده هم سامانه بارشی جدیدی شروع خواهد شد. این موارد وضعیت ما را سخت‌تر می‌کند. در وهله اول ما باید بدانیم که مشکل اصلی ما چه در حوزه کرخه و چه در حوزه کارون ناشی از عدم لایروبی رودخانه‌ها بوده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن اشاره به بازدید میدانی خود از منطقه اظهار کرد: از وزارت کشور انتظار داشتیم که در سال‌های گذشته در ترمیم سیل بندها اقداماتی انجام دهد، اما خشکسالی این منطقه باعث عدم توجه به حفاظت از سیل بندها شده بود. باید بگویم که وضعیت آب در حوزه‌ای مثل «بامدژ» به حدی زیاد است که آب لب به لب سیل‌بند است. در بعضی نقاط، مقدار زیاد آب سیل‌بند را شکسته و بخشی از جاده را قطع کرده است.

وی مدیریت اجرایی را کُند و سنتی دانست و تصریح کرد: آنچه که در جلسات پی‌درپی به چشم می‌خورد، حضور پررنگ مسئولان دولت است و در این شکی نیست. مدیریت اما مدیریتی سنتی است. مثلاً یک بخشدار برای کنار آمدن با کمبود امکانات با شرایط مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در جایی اعلام می‌شود که مثلاً ۱۰۰ دستگاه اعم از بیل مکانیکی و تراکتور و… داریم، ولی وقتی که پای کار می‌آییم می‌بینیم که یا اصلاً دستگاهی نیست و یا اگر هست بسیار کم است.

این عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: کار در گلستان از پیشگیری گذشته بود. در شیراز هم فاجعه‌ای به وجود آمد. حرف من این است که کاری نکنید که در خوزستان فاجعه سومی به وجود بیاید. ما می‌توانیم از طریق گسیل امکانات بیشتر بهتر کار کنیم. دلیلی ندارد لب مرزی کار کنیم.

نماینده مردم اهواز با اشاره به جلسات ستاد بحران در آن منطقه گفت: در جلسه دو شب پیش گفتم که شرایط موجود را به شرایط حاد و بحرانی تبدیل نکنید. من در همه جا از آقای زنگنه به عنوان یک دیپلمات بین‌المللی یاد کرده‌ام. از وزارت نفت انتظار می‌رود که میدان‌دار قضایای مربوط به سیل باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن انتقاد از کمبود امکانات برای پیشگیری از وقوع سیل گفت: ستاد بحران می‌گوید ما ماشین زیاد داریم اما آنچه که به چشم می‌خورد نبود امکانات و دستگاه‌های سنگین است. تنها وزارت نفت هم نیست که نسبت به گسیل امکانات ضعف به خرج داده است. به عقیده من وزارت نیرو نیز در این زمینه بخل ورزیده است. اگر غیر از این است آمار اعلام کنند که ببینیم چه قدر امکانات گسیل کرده‌اند. انتظارات ما بسیار فراتر از این است.

ساری در پاسخ به این پرسش که وضعیت استانداری چطور است؟ گفت: استاندار آنقدر تلاش می‌کنند که جلساتشان ساعت ۳ شب تمام می‌شود. کار میدانی اما با آن جلساتی که در استانداری برگزار می‌شود، فرق می‌کند. آنچه که به استاندار گزارش می‌دهند چیز دقیقی نیست. مدیران او به او می‌گویند که همه امکانات وجود دارد و ما در آماده باش کامل هستیم. ایشان تا پاسی از شب در ستاد بحران مشغول بوده‌اند ولی بر اساس آنچه که در خروجی می‌بینم باید این پیام را به ایشان برسانم که برادرم خسته نباشی. اینجا در کنار ساحل در گسیل امکانات کم‌کاری می شود. کاری نکنید که فجایعی مثل گلستان یا شیراز در خوزستان تکرار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین