کد خبر: ۵۸۲۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه عنوان کرد:

ورودی سد کرخه به ۱۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید / ورودی آب بیش از خروجی

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با بیان اینکه تراز آب در این سد رو به افزایش است، گفت: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه ۱۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد حدود ۷۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا یزدانی پور در گفت و گویی تلویزیونی اظهار کرد: سدها در خوزستان، این استان را از سیلاب‌های بسیار مخرب نجات داده اند.

وی با اشاره به افزایش تراز سد کرخه افزود: متوسط سالانه آورد سد کرخه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب بوده اما این سد در سال آبی ۹۷-۹۸ حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آورد داشته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه تصریح کرد: تا کنون از ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آورد سد کرخه، حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب از آن را خارج کرده ایم و این کار مدیریت شده است.

یزدانی پور عنوان کرد: همه اقدامات به صورت مدیریت شده است و تا جایی که امکان حفظ آب در مخزن سد کرخه وجود داشته باشد، آن را حفظ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آورد سد کرخه حدود ۱۱۶ درصد در مقایسه با آورد متوسط سالانه رشد داشته است، ادامه داد: متوسط بارندگی حوضه کرخه ۳۳۲ میلیمتر است اما امسال در این حوضه ۶۲۱ میلیمتر بارش داشته ایم.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با اشاره به آخرین وضعیت ورودی و خروجی این سد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه ۱۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد حدود ۷۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین