کد خبر: ۵۸۲۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

تخلیه ۲۷ روستای خوزستان/ ۹۰ درصد حجم سدهای خوزستان پر شده

استاندار خوزستان با اشاره به تخلیه 27 روستا در استان گفت: تا روز گذشته حدود 90 درصد از حجم مخازن سدهای خوزستان پر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تاکنون ساکنین 27 روستای خوزستان تخلیه شده‌اند و به ساکنین 44 روستای دیگر نیز که در خطر سیلاب قرار دارند، اعلام کرده‌ایم که محل سکونت خود را ترک کنند.

وی افزود: 27 روستایی که ساکنین آنها از محل زندگیشان منتقل شده‌اند، صرفا دچار آبگرفتگی نشده بودند و برخی از آن روستاها در خطر سیلاب قرار داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سیل‌بندها در بسیاری از مناطق تقویت شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل مسایل ایمنی در حال تخلیه روستاهایی هستیم که در خطر سیلاب قرار دارند و در این زمینه در حال قانع کردن ساکنین روستاها هستیم که محل زندگی خود را ترک و به مناطق امن بروند.

شریعتی با بیان اینکه شاهد سرریز از سدهای خوزستان نبوده‌ایم، ادامه داد: مدیریت سدها در کنترل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: طغیان رودخانه و همچنین بارش‌ها در استان‌های بالادست به سمت خوزستان می‌آید و استان را با شرایط فعلی مواجه کرده است و باید این سیلاب‌ها نیز کنترل شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر حدود 90 درصد از حجم مخازن استان خوزستان پر شده است و در این زمینه باید با مدیریت مناسب و تدبیر شرایطی را فراهم کنیم که شاهد کمترین خسارت اجتماعی، فنی و ... باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در روز گذشته با اشاره به آغاز بارندگی در خوزستان، گفت: این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کرخه، دز و کارون خواهد بود.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها را در مناطق شمالی و شرقی خوزستان خواهیم داشت. این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کرخه، دز و کارون خواهد بود.

وی افزود: مشکل اصلی، خود این حوضه‌ها نیستند بلکه مشکل حوضه‌های بالادستی است. استان‌های ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته و امروز بارش‌های خیلی خوبی داشتند و روز گذشته نیز در همین بارندگی‌های بعد از ظهر ایلام حدود 80 میلیمتر و لرستان حدود 60 میلیمتر بارندگی داشته‌اند که این بارندگی‌ها تا امروز ادامه خواهد داشت.

سبزه‌زاری ادامه داد: دیروز ابتدای بارندگی‌ها بود و با توجه به اینکه بارش‌ها تا پایان امروز ادامه دارند و سدهای خوزستان نیز دیگر جایی ندارند، موجب می‌شود که وضعیت کنونی وضعیت خوبی نباشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: بارش‌ها تا امشب ادامه دارد.

ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان با ارسال پیامک به شهروندان ساکن مناطق در خطر سیلاب در اهواز هشدار داد.

در این پیامک که یک‌شنبه شب و بامداد دوشنبه از سوی مدیریت بحران استانداری خوزستان به تلفن همراه ساکنان برخی مناطق شهر اهواز ارسال شده، آمده است: «شما در بستر سیلابی رودخانه و در معرض خطر می‌باشید.»

همچنین در پیامک دیگری به شهروندان گوشزد شده: «سیلاب ورودی به استان و میزان خروجی سدها کاملا مدیریت شده می‌باشد ولی از تردد و توقف در مناطق مستعد سیلاب به ویژه حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌های ساحلی که در بستر رودخانه‌ها قرار دارند خودداری کنید.»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین