کد خبر: ۵۸۲۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

پیش‌بینی تگرگ برای تهران و برای برخی مناطق دیگر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که همچنان احتمال وقوع سیل در مناطق درگیر بارش وجود دارد، گفت: بعد از ظهر امروز بارش‌ها در استان‌های تهران، قزوین و البرز تشدید می‌شود و احتمال رگبار و تگرگ در این مناطق وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه ، اعلام کرد: در حال حاضر جنوب کشور درگیر بارش و سیل است. البته این وضعیت برای استان لرستان و به طور خاص برای خرم‌آباد شدیدتر است.

وی با اشاره به این‌که در استان‌های ایلام، آذربایجان غربی و بخش‌های شمالی کردستان هوا در حال صاف شدن است، گفت: در ساعات باقی‌مانده امروز تا اوایل بامداد فردا در راسته زاگرس در استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و چهارمحال و بختیاری بارش پیش‌بینی می‌شود و این بارش‌ها تا شب طول می‌کشد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، اظهار کرد: در تهران، قزوین و البرز برای بعد از ظهر امروز و شب بارش‌ها تشدید می‌شود و انتظار رگبار و رعد و برق برای این استان‌ها داریم. همچنین در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان و غرب قم بارندگی‌ها بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی با بیان این‌که سامانه بارشی فعال در کشور در حال گذر است و انتظار داریم در قالب مناطق از جمله در تهران تا ساعات ۹ تا ۱۰ شب سامانه عبور کرده و بارش‌ها به پایان برسد، ادامه داد: توجه داشته باشیم در همه مناطقی که بارش پیش‌بینی شده این بارندگی‌ها قابل توجه و شدید خواهد بود ضمن این‌که برای برخی مناطق از جمله تهران احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

وظیفه در ادامه تاکید کرد: طی امشب در مناطق مرکزی ایران از جمله یزد، شرق اصفهان، جنوب سمنان و شرق قم وزش باد شدید می‌شود. همچنین فردا صبح انتظار وزش شدید باد برای خراسان شمالی داریم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز ۱۳ فروردین‌ماه روز طبیعت (سیزده‌ بدر)، گفت: فردا در مناطق محدودی در غرب کشور شامل ایلام، کردستان و کرمانشاه انتظار بارش داریم. همچنین در دامنه‌های البرز بارش پراکنده و ضعیف پیش‌بینی شده است. همچنین احتمال بارش ضعیف برای تهران نیز وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال وقوع سیلاب در استان‌های درگیر بارش وجود دارد یا خیر، گفت: برای مثال در تهران احتمال تشدید شدن روان‌آب‌ها کمتر است، اما با این وجود در این استان و در همه مناطقی که درگیر بارندگی هستند هشدار وقوع سیلاب داده شده و همچنان تاکید داریم که نهادهای مسئول نسبت به این موضوع حساس باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین