کد خبر: ۵۸۲۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

سیلاب، هشت روستای شهرستان حمیدیه را تهدید می کند

فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: در حال حاضر هشت روستای این شهرستان در معرض خطر سیلاب ناشی از طغیان احتمالی رودخانه کرخه قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
شاهین هاشمی با بیان اینکه 29 روستا در این شهرستان در ساحل رودخانه کرخه قرار دارند، اظهار داشت: طبق اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان چهار روستا در معرض سیلاب قرار دارند اما با افزایش دبی رودخانه کرخه احتمال دارد چهار روستای دیگر نیز تحت تاثیر سیل قرار گیرند.

وی با اشاره به اعلام آماده باش به روستاها برای تخلیه اهالی و احشام افزود: چهار واحد مدرسه، 2 پادگان نظامی (تیپ 392 زرهی ارتش و پادگان امام رضا (ع) سپاه)، سه سالن ورزشی، یک اردوگاه تفریحی و 100 چادر هلال احمر برای اسکان روستاهای سیل زده در نظر گرفته شده که در صورت نیاز به آنجا منتقل می شوند.

به گفته وی برای استقرار دام های این شهرستان نیز مکانی در نظر گرفته شده است.

هاشمی جمعیت روستاهای در معرض سیل را یک هزار نفر عنوان کرد و گفت: سیل بندهای روستاها تقویت شده اما با توجه به احتمال افزایش دبی کرخه، مشخص نیست این سیل بندها تا چه اندازه مقاومت کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان، حویش یک و 2، آلبوعید 2، حلاف یک در شهرستان حمیدیه در خطر طغیان رودخانه کرخه قرار دارند.

ذخیره سد کرخه امروز از تراز نرمال (5.2 میلیارد مترمکعب) گذر کرده و به پنج میلیارد و 390 میلیون مترمکعب رسیده است. خروجی این سد نیز به حدود یک هزار مترمکعب برثانیه افزایش یافته است، این در حالیست که ظرفیت عبوری کرخه در حال حاضر 500 مترمکعب برثانیه است.

استاندار خوزستان 11 فروردین در استان حالت فوق العاده اعلام کرده است. مدیرکل بحران خوزستان نیز گفته است: از 71 روستای درمعرض خطر سیلاب در استان 35 روستای در معرض خطر جدی به صورت جزئی و یا کامل تخلیه شده اند.

سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.

در پی افزایش خروجی سدهای دز، کرخه و گتوند علیا سیل بند بسیاری از روستاها در حال تخریب است. در بخش مرکزی اهواز و حاشیه رودخانه دز تا کنون 13 روستا زیر آب رفته اند.
شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین