کد خبر: ۵۸۳۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

جو بایدن باز هم به رفتار جنسی ناشایست متهم شد

مشاوران حقوقی معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در شرایطی آماده مقابله با اتهامات طرح شده علیه جو بایدن می‌شوند که یک زن دیگر هم اتهام رفتار جنسی ناشایست علیه او مطرح کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیل روسو، سخنگوی جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا «حقه جناح راستگرا» برای مخدوش کردن وجهه این مقام پیشین را مورد انتقاد شدید قرار داد.

پیش‌تر هم این معاون ریاست‌جمهوری پیشین آمریکا که بسیاری گمان می‌کنند به زودی قدم به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا بگذارد، به اتهام رفتار نامناسب با زنان واکنش نشان داد.

اخیراً لوسی فلورس، سیاستمدار دموکرات از ایالت نوادا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود بایدن با حرکاتش در قبال او در یکی از کمپین‌های انتخاباتی باعث شد که او معذب شود. این ادعایی است که برخی از دموکرات‌ها را نگران آینده انتخاباتی جو بایدن ۷۶ ساله کرده است.

روز دوشنبه هم یک زن دیگر جو بایدن را به انجام رفتار ناشایست در سال ۲۰۰۹ متهم کرد. این خانم به نام امی لاپوس، دستیار سابق یکی از نمایندگان دموکرات است.

بایدن در بیانیه‌ای گفت، در کارزارهای انتخاباتی، بسیاری را در آغوش کشیده و بوسیده اما هرگز فکر نمی‌کند رفتاری نامناسب داشته است. جو بایدن می‌گوید، اگر با رفتارش باعث رنجش شده، از روی قصد نبوده است و او با احترام به نظرات طرف مقابل توجه خواهد کرد. بایدن همچنین تأکید کرده است که به تلاش خود در حمایت از حقوق زنان، برابری جنسیتی و پایان دادن به خشونت علیه زنان ادامه خواهد داد.

جو بایدن دو بار در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و هشت سال به عنوان معاون ریاست جمهوری در کنار باراک اوباما خدمت کرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین