کد خبر: ۵۸۳۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

امام جمعه موقت مشهد: جوانان حزب‌اللهی و انقلابی می‌توانند مشکلات کشور از مسکن تا پیاز را حل کنند، نه پیرهای غیرحزب‌اللهی!

امام جمعه موقت مشهد گفت: اگر مجموعه‌ای می‌تواند با سنین در حد 40 تا 50 سال این مشکلات را حل کند، چرا مجموعه دیگر نتواند ضعف مدیریت و مشکل مسکن و پیاز را حل کنند؟، شهید بهشتی اصرار به بکارگیری جوانان داشتند و می‌فرمودند یکی از مصادیق کمک‌های غیبی پروردگار این جوانان و استعدادهای نهفته پنهان هستند، ایشان فرمودند جوان را میدان دهید، زیرا اگر 10 بار اشتباه کرد برای همیشه اشتباه نمی‌کند، اما جوان حزب اللهی و انقلابی راه‌حل مشکلات است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اگر به ماه رجب و شعبان و رمضان در آینه قرآن و سنت نگاه کنیم، به حقیقت در میابیم که ارمغان‌های الهی برای انسان در این سه ماه مهیا است.

امام جمعه موقت مشهد افزود: انسان مسلمان اگر بخواهد می‌تواند با چند کار این ارمغان‌ها را به دست آورد، آن هدیه هم که خدا از قول حجتش امام صادق(ع) به ما وعده داده است، همه خیر دنیا و آخرت و دور شدن همه شر دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه اگر انسان نتواند به این ارمغان برسد امام صادق(ع) این را در دعای هر روزه ماه رجب به ما تعلیم نمی‌دادند، اظهار کرد: هدیه‌های خداوند اول این است که در این سه ماه آن مقدار زمینه که برای خیر انسان گشوده شده است در هیچ ماهی گشوده نشده است.

حجت‌الاسلام فرزانه بیان کرد: هدایای معهود پروردگار که این زمینه را فراهم کرده چند چیز است، در این سه ماه آن مقدار که زمینه هدایت شدن وجود دارد برای هیچ ماه دیگری در نظر گرفته نشده و امام صادق(ع) می‌فرمایند، خدایا من را هدایت کن و آن هم هدایتی که در رأس آن پیامبران و انسان‌های ره یافته قرار دارند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: اگر بخواهیم برای ما در این سه ماه زمینه کشف راه صحیح وجود دارد و مورد دیگر اینکه اجر و ثوابی که به‌کار نیک در این سه ماه داده می‌شود در ماه‌های دیگر داده نمی‌شود، ببینید شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان در این زمینه چه عنوان کرده است و برای مثال برای روزه ثواب 60 حج عمره در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: ارمغان سوم این است که انسان می‌تواند و باید از خواب غفلت بیدار شود، غفلت یعنی کم‌توجهی، اساسی‌ترین اصل این است که از این اصل غافل نشویم، زیرا این برای انسان بدترین چیز است، زیرا هرچه در انسان غفلت بیشتر باشد، انسان از خدا دورتر می‌شود و انسان غافل در قرآن به چیزهای زیادی تشبیه شده است.

حجت‌الاسلام فرزانه یادآور شد: در این سه ماه زمینه آمرزش گناهان فراهم است، شهید مطهری می‌فرمایند: «از غیرمعصوم نمی‌شود انتظار داشت گناهی نکند اما باید انتظار داشت با گناه زندگی نکند و گناه را نگاه ندارد، زیرا اگر گناه را نگاه داشت تبدیل به یک ویروس می‌شود.» در این سه ماه می‌توان پرونده اعمال را سفید و پاک و سپس طلایی کرد، در این سه ماه می‌شود به‌معنویتی رسید که بعد از این سه ماه انسان مراقب فکرش باشد تا منحرف نشود، این یعنی تقوا و در پایان این سه ماه انسان به تقوای الهی مسلط می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: فرض کنید در این سه ماه که مهیاترین ماه‌ها برای هدایت انسان است، انسان موفق شد با معرفت علی(ع) و پیامبر، عشق و محبت آنها را کسب کند و تبدیل به یک محب اهل بیت‌(ع) شود و این عشق سبب شود لباس عمل و زندگی پیامبر و ائمه را وارد زندگی خود کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی در آغاز خطبه دوم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: 10 شاخصه‌های جبهه ایمان، ایمان به خدا، روشن شدن تمام زوایای زندگی به علم و دانش، صداقت و راستی در عمل و گفتار، یقین و آگاهی، تقوا، فداکاری و ایثار، خدمت به انسان‌های محروم، آزادی از قید و بند سلطه ستمگران و عقاید خرافی، معروف گستری و منکرزدایی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی است.

حجت‌الاسلام فرزانه ادامه داد: در مقابل جبهه حق و اسلام همواره جبهه کفر و استکبار با ویژگی‌هایی مانند پشت کردن از یاد خدا و معنویت، عشق به‌ثروت اندوزی، لذت‌طلبی و تن پروری، عیاشی و شهوت‌رانی، غفلت از معاد و آخرت، قدرت‌طلبی، جاه‌طلبی، حق ستیزی، اشرافیگری، عدم احساس مسئولیت، تکبر و جهل و نادانی، قرار دارد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: اگر این ۱۲ خصوصیت جبهه کفر و استکبار را با زندگی مردان آمریکا و اروپا و تقی‌زاده‌های داخلی که بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز داعیه زندگی و فرهنگ غربی دارند، مقایسه کنید جبهه کفر و استکبار امروز را می‌شناسید.

وی با بیان اینکه جبهه کفر و استکبار در طول تاریخ همواره در مقابل جبهه ایمان بوده است، اظهار کرد: تقصیر مردم ایران از نگاه جهان امروز، کفرستیزی و ایمان است، به‌همین خاطر مورد غضب و دشمنی مستکبران قرار گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: اگرچه بخش عظیمی از مشکلات مردم ایران منشاء در جبهه کفر دارد اما بخشی هم مربوط به افرادی در داخل است که از فرصت و قدرتشان سوء استفاده می‌کنند و چون شما آن‌ها را خوب می‌شناسید، من نامشان را ذکر نمی‌کنم.

امام جمعه موقت مشهد افزود: علت بخشی از مشکلات مردم، از مسکن تا پیاز، مربوط به سوء مدیریت قوای مجریه، مقننه و قضاییه است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی برای حل مشکلات نیاز به یک مجموعه قاطع، معتقد به‌حق مردم و مرتبط با مردم دارد، گفت: ما برای حل مشکلات نیاز به‌مجموعه‌ای داریم که برای ریشه کنی فساد اقتصادی و اداری، از بین بردن تبعیض و بی‌عدالتی مصمم و مدافع حقوق مردم به‌خصوص محرومان باشد که این مجموعه در متن جوانان حزب الهی است.

حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: مجموعه‌ای از جوانان حزب الهی و انقلابی می‌توانند مشکلات کشور از مسکن تا پیاز را حل کنند، نه پیرهای غیر حزب الهی!

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: نمونه این مجموعه وجود دارد، سپاه پاسداران مگر مشکل جنگ و گروهک‌ها را حل نکرد؟، مگر تکنولوژی سلاح و موشک کشور را ارتقاء نداد؟، مگر در خارج از مرزها گلوی آمریکا را فشار نداد و او را از منطقه بیرون نکرد؟، مگر در کار سازندگی موفق نشد و هزاران گروه جهادی را برای حل مشکلات مناطق محروم سازماندهی نکرد؟، مگر امنیت هواپیماها در آسمان و مرزهای این کشور را تامین نکرد؟، سپاه پاسداران که مجموعه‌ای از جوانان حزب الهی و انقلابی است که توانست این خدمات را به کشور بکند، آیا نمی‌تواند مشکل مسکن تا پیاز مردم را حل کند؟!

وی افزود: اگر مجموعه‌ای می‌تواند با سنین در حد 40 تا 50 سال این مشکلات را حل کند، چرا مجموعه دیگر نتواند ضعف مدیریت و مشکل مسکن و پیاز را حل کنند؟، شهید بهشتی اصرار به بکارگیری جوانان داشتند و می‌فرمودند یکی از مصادیق کمک‌های غیبی پروردگار این جوانان و استعدادهای نهفته پنهان هستند، ایشان فرمودند جوان را میدان دهید، زیرا اگر 10 بار اشتباه کرد برای همیشه اشتباه نمی‌کند، اما جوان حزب اللهی و انقلابی راه‌حل مشکلات است.

حجت‌الاسلام فرزانه خاطرنشان کرد: مگر فناوری هسته‌ای به‌دست همین جوانان نبود؟ بیهوده دنبال لبخند آمریکا نگردیم، بیهوده حل مشکلات را در برجام‌ها نبینیم و فکر نکنیم اگر روی خوش نشان دادیم آن‌ها به ما کمک می‌کنند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: آمریکا ذاتا ضدبشریت است، منشاء تمامی پلیدی‌ها در استکبار است، استکبار قرن 21 با استکبار فرعونی فرقی ندارد، نباید به او امید بست و چیزی خواست و دست به سویش دراز کرد، نباید به او خندید و این را 40 سال است که تجربه کرده‌ایم.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
13
باعقل وتدبیر وخرد میتوان براکثرمشکلات فائق امد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین